Forskjell mellom versjoner av «Korona: anbefalinger for bruk av digitale møte- og samhandlingsløsninger»

Fra ithjelp
Hopp til: navigasjon, søk
(Hvordan gjennomføre møter digitalt?)
(Hvordan gjennomføre møter digitalt?)
Linje 29: Linje 29:
 
'''NB! Vi anbefaler at du bruker hodesett, ikke datamaskinens innebygde høyttaler og mikrofon.'''  
 
'''NB! Vi anbefaler at du bruker hodesett, ikke datamaskinens innebygde høyttaler og mikrofon.'''  
  
[[Innkjøpsveiledning for hodesett og kamera| Mer informasjon i UiBs innkjøpsveiledning]]. Husk derfor å ta med hodesett hjem. Har du ikke hodesett fra før, [https://hjelp.uib.no/| meld inn en sak til BRITA via UiBhjelp].  
+
[[Innkjøpsveiledning for hodesett og kamera| Mer informasjon i UiBs innkjøpsveiledning]]. Husk derfor å ta med hodesett hjem. Har du ikke hodesett fra før, [https://hjelp.uib.no/| kontakt oss via UiBhjelp].  
  
 
Selv om du bare har hodesett uten mikrofon, vil det gi bedre resultat enn høyttaler. (Du kombinerer da hodesett med mikrofon som er innebygd i datamaskinen.)
 
Selv om du bare har hodesett uten mikrofon, vil det gi bedre resultat enn høyttaler. (Du kombinerer da hodesett med mikrofon som er innebygd i datamaskinen.)

Revisjonen fra 15. mar. 2020 kl. 11:18

Korona5 830x360.jpg A9164285f72c760be86da1a84d3bb44d9470bc54f2d4966d19edeb0da3331803.jpg
UiBs side med informasjon om koronaviruset Informasjon om undervisning på nett


Innledning

Her finner du informasjon og anbefalinger om hvordan du kan jobbe digitalt ifm. Koronaviruset, samt hvor du kan henvende deg dersom du trenger hjelp.

Hvordan samhandle digitalt?

Teams er UiBs foretrukne plattform for digital samhandling, med funksjonalitet for å avholde møter, ha samtaler og dele filer, oppgaver, skjerm, m.m. Les mer om bruk av Teams her.

Hvordan gjennomføre møter digitalt?


NB! Vi anbefaler at du bruker hodesett, ikke datamaskinens innebygde høyttaler og mikrofon.

Mer informasjon i UiBs innkjøpsveiledning. Husk derfor å ta med hodesett hjem. Har du ikke hodesett fra før, kontakt oss via UiBhjelp.

Selv om du bare har hodesett uten mikrofon, vil det gi bedre resultat enn høyttaler. (Du kombinerer da hodesett med mikrofon som er innebygd i datamaskinen.)

Hvordan gå fra campus- til nettundervisning?

  • For videoløsninger til undervisningsbruk gjelder egne anbefalinger (klikk her for veiledning)
  • Disputaser: informasjon kommer

Brukerstøtte ifm. Koronavirus

Brukerstøttesenteret BRITA er tilgjengelig innen vanlig kontortid. Primærkanal for kontakt for både ansatte og studenter er UiBhjelp. Du kan også ringe oss på 55 58 47 00. Vi forsøker å opprettholde normal drift så langt som mulig.

Du kan hjelpe oss å hjelpe deg ved å huske på når du kontakter oss:

  • Ta med all informasjon som er relevant for saken (f.eks. maskinnavn)
  • Hvis du ikke er tilgjengelig på kontortelefonen, oppgi et mobilnummer vi kan nå deg på.
  • Hvis du torr vi kan hjelpe deg ved å koble oss til din PC med fjernhjelp, kan du gjerne laste ned Teamviewer på forhånd.



Viktig melding.gif Denne siden oppdateres løpende. Hvis du har tilbakemeldinger eller tips til ting du ville hatt med her, er det fint om du forteller oss med tilbakemeldings-knappen øverst på siden!