Forskjell mellom versjoner av «Korona: anbefalinger for bruk av digitale møte- og samhandlingsløsninger»

Fra ithjelp
Hopp til: navigasjon, søk
m
(Brukerstøtte ifm. Koronavirus)
Linje 34: Linje 34:
  
 
==Brukerstøtte ifm. Koronavirus==
 
==Brukerstøtte ifm. Koronavirus==
Vi forsøker å opprettholde normal drift så langt som mulig. Primærkanal for kontakt for både ansatte og studenter er [https://hjelp.uib.no/| UiBhjelp].  
+
Brukerstøttesenteret BRITA er tilgjengelig innen vanlig kontortid. Primærkanal for kontakt for både ansatte og studenter er [https://hjelp.uib.no/| UiBhjelp]. Du kan også ringe oss på 55 58 47 00. Vi forsøker å opprettholde normal drift så langt som mulig.
 +
 
 +
Du kan hjelpe oss å hjelpe deg ved å huske på når du kontakter oss:
 +
* Ta med all informasjon som er relevant for saken (f.eks. maskinnavn)
 +
* Hvis du ikke er tilgjengelig på kontortelefonen, oppgi et mobilnummer vi kan nå deg på.
 +
* Hvis du torr vi kan hjelpe deg ved å koble oss til din PC med fjernhjelp, kan du gjerne laste ned [[Teamviewer]] på forhånd.
 +
 
 +
 
 
* [[IT brukerstøtte|Mer info om brukerstøtte for ansatte]]
 
* [[IT brukerstøtte|Mer info om brukerstøtte for ansatte]]
 
* [[Brukerstøtte for studenter|Mer info om brukerstøtte for studenter]]
 
* [[Brukerstøtte for studenter|Mer info om brukerstøtte for studenter]]

Revisjonen fra 15. mar. 2020 kl. 10:39

Korona5 830x360.jpg A9164285f72c760be86da1a84d3bb44d9470bc54f2d4966d19edeb0da3331803.jpg
UiBs side med informasjon om koronaviruset Informasjon om undervisning på nett


Innledning

Her finner du informasjon og anbefalinger om hvordan du kan jobbe digitalt ifm. Koronaviruset, samt hvor du kan henvende deg dersom du trenger hjelp.

Hvordan samhandle digitalt?

Teams er UiBs foretrukne plattform for digital samhandling, med funksjonalitet for å avholde møter, ha samtaler og dele filer, oppgaver, skjerm, m.m. Les mer om bruk av Teams her.

Hvordan gjennomføre møter digitalt?


NB! IT-avdelingen anbefaler sterkt at du bruker hodesett, ikke datamaskinens innebygde høyttaler og mikrofon. Mer informasjon i UiBs innkjøpsveiledning. Husk derfor å ta med hodesett hjem. Har du ikke hodesett fra før, meld inn en sak til BRITA via UiBhjelp.

Hvordan gå fra campus- til nettundervisning?

  • For videoløsninger til undervisningsbruk gjelder egne anbefalinger (klikk her for veiledning)
  • Disputaser: informasjon kommer

Brukerstøtte ifm. Koronavirus

Brukerstøttesenteret BRITA er tilgjengelig innen vanlig kontortid. Primærkanal for kontakt for både ansatte og studenter er UiBhjelp. Du kan også ringe oss på 55 58 47 00. Vi forsøker å opprettholde normal drift så langt som mulig.

Du kan hjelpe oss å hjelpe deg ved å huske på når du kontakter oss:

  • Ta med all informasjon som er relevant for saken (f.eks. maskinnavn)
  • Hvis du ikke er tilgjengelig på kontortelefonen, oppgi et mobilnummer vi kan nå deg på.
  • Hvis du torr vi kan hjelpe deg ved å koble oss til din PC med fjernhjelp, kan du gjerne laste ned Teamviewer på forhånd.



Viktig melding.gif Denne siden oppdateres løpende. Hvis du har tilbakemeldinger eller tips til ting du ville hatt med her, er det fint om du forteller oss med tilbakemeldings-knappen øverst på siden!