Forskjell mellom versjoner av «Korona: anbefalinger for bruk av digitale møte- og samhandlingsløsninger»

Fra ithjelp
Hopp til: navigasjon, søk
m
m
Linje 18: Linje 18:
 
* [https://support.office.com/nb-no/article/video-ringe-i-skype-for-business-364014d5-6e33-418e-8bde-48120091aeca| Bruk Skype for Business]
 
* [https://support.office.com/nb-no/article/video-ringe-i-skype-for-business-364014d5-6e33-418e-8bde-48120091aeca| Bruk Skype for Business]
 
* [https://support.office.com/nb-no/article/video-planlegge-et-skype-for-business-m%C3%B8te-69a3716c-7eaf-42fe-907e-4b63ce13565d| Bruk Outlook] (til å kalle inn til Teams- eller Skype-møte). NB! Ikke alle brukere har Teams-knappen tilgjengelig i Outlook.   
 
* [https://support.office.com/nb-no/article/video-planlegge-et-skype-for-business-m%C3%B8te-69a3716c-7eaf-42fe-907e-4b63ce13565d| Bruk Outlook] (til å kalle inn til Teams- eller Skype-møte). NB! Ikke alle brukere har Teams-knappen tilgjengelig i Outlook.   
* IT-avdelingen jobber også med å gjøre [https://www.uninett.no/zoom-mote Zoom] tilgjengelig for digitale møter.   
+
* IT-avdelingen jobber også med å gjøre [https://www.uninett.no/zoom-mote Zoom] tilgjengelig for digitale møter. Mer info kommer!  
  
  

Revisjonen fra 13. mar. 2020 kl. 12:44

Klikk her for informasjon om undervisning på nett


Innledning

Her finner du informasjon og anbefalinger om hvordan du kan jobbe digitalt ifm. Koronaviruset, samt hvor du kan henvende deg dersom du trenger hjelp.

Hvordan samhandle digitalt?

Teams er UiBs foretrukne plattform for digital samhandling, med funksjonalitet for å avholde møter, ha samtaler og dele filer, oppgaver, skjerm, m.m. Les mer om bruk av Teams her.

Hvordan gjennomføre møter digitalt?


NB! IT-avdelingen anbefaler sterkt at du bruker hodesett, ikke datamaskinens innebygde høyttaler og mikrofon. Mer informasjon i UiBs innkjøpsveiledning. Husk derfor å ta med hodesett hjem. Har du ikke hodesett fra før, meld inn en sak til BRITA via UiBhjelp.

Hvordan gå fra campus- til nettundervisning?

  • For videoløsninger til undervisningsbruk gjelder egne anbefalinger (klikk her for veiledning)
  • Disputaser: informasjon kommer

Brukerstøtte ifm. Koronavirus

Vi forsøker å opprettholde normal drift så langt som mulig. Primærkanal for kontakt for både ansatte og studenter er UiBhjelp.