Anbefalinger for bruk av digitale møte- og samhandlingsløsninger: Forskjell mellom sideversjoner

Fra ithjelp
mIngen redigeringsforklaring
Ingen redigeringsforklaring
Linje 5: Linje 5:


'''[https://mitt.uib.no/courses/25566 Klikk her for informasjon om undervisning på nett]'''
'''[https://mitt.uib.no/courses/25566 Klikk her for informasjon om undervisning på nett]'''
__TOC__
==Innledning==
==Innledning==



Sideversjonen fra 13. mar. 2020 kl. 12:15

Korona5 830x360.jpg

UiBs side med informasjon om koronaviruset

Klikk her for informasjon om undervisning på nett

Innledning

Her finner du informasjon og anbefalinger om hvordan du kan jobbe digitalt ifm. Koronaviruset, samt hvor du kan henvende deg dersom du trenger hjelp.

Hvordan samhandle digitalt?

Teams er UiBs foretrukne plattform for digital samhandling, med funksjonalitet for å avholde møter, ha samtaler og dele filer, oppgaver, skjerm, m.m. Les mer om bruk av Teams her.

Hvordan gjennomføre møter digitalt?


NB! IT-avdelingen anbefaler sterkt at du bruker hodesett, ikke datamaskinens innebygde høyttaler og mikrofon. Mer informasjon i UiBs innkjøpsveiledning. Husk derfor å ta med hodesett hjem. Har du ikke hodesett fra før, meld inn en sak til BRITA via UiBhjelp.

Hvordan gå fra campus- til nettundervisning?

  • For videoløsninger til undervisningsbruk gjelder egne anbefalinger (klikk her for veiledning)
  • Disputaser: informasjon kommer

Brukerstøtte ifm. Koronavirus

Vi forsøker å opprettholde normal drift så langt som mulig. Primærkanal for kontakt for både ansatte og studenter er UiBhjelp.