Forskjell mellom versjoner av «Issue-tracker»

Linje 19: Linje 19:
 
* Deler av Service Level Managemet (gjennom Issue-trackers funksjoner "forespørsel" og "SLM (Service Level Management)" - egentlig avtaleoversikt)
 
* Deler av Service Level Managemet (gjennom Issue-trackers funksjoner "forespørsel" og "SLM (Service Level Management)" - egentlig avtaleoversikt)
  
I tillegg har Issue-tracker i UiBs nåværende utgave en del andre funksjoner som er utviklet for å dekke behvo hos ITA. Issue-tracker brukes også av andre avdelinger enn ITA for å ta imot og følge opp saker, pr i dag bruker både Formidlingsavdelingen, Regnskapskontoret og UB i tillegg til IT-personell på en del enheter utenfor ITA.
+
I tillegg har Issue-tracker i UiBs nåværende utgave en del andre funksjoner som er utviklet for å dekke behov hos ITA.
 +
 
 +
UiBs Issue-tracker brukes også av andre avdelinger enn ITA for å ta imot og følge opp saker, pr i dag bruker både Formidlingsavdelingen, Regnskapskontoret og UB i tillegg til IT-personell på en del enheter utenfor ITA.
  
 
UiBs Issue-tracker er i dag så endret og tilpasset at den ikke lenger ligner på [http://issue-tracker.sourceforge.net/ den opprinnelige Issue--tracker].
 
UiBs Issue-tracker er i dag så endret og tilpasset at den ikke lenger ligner på [http://issue-tracker.sourceforge.net/ den opprinnelige Issue--tracker].
  
 +
[[Kategori:ITIL]]
 
[[Kategori:ITIL]]
 
[[Kategori:ITIL]]
  
 +
[[Kategori:ITIL]]
 
[[Kategori:ITIL]]
 
[[Kategori:ITIL]]

Revisjonen fra 30. jun. 2010 kl. 08:47

Issue-tracker er et system som brukes av IT-avdelingen for å støtte flere av arbeidsprosessene på avdelingen.

I utgangspunktet var Issue-tracker et system for å registrere og følge opp feilmeldinger ("issues", derav navnet). Da IT-avdelingen innførte et sentralt brukerstøttesenter og en [ITIL]-basert arbeidsprosess for oppfølging og retting av feil ("Incident management" eller hendelseshåndtering/-styring), ble Issue-tracker valgt som støttesystem for denne prosessen.

Denne opprinnelige Issue-trackeren hadde åpen kildekode, og ble tilpasset og utvidet for å passe bedre til ITAs behov.

Etter hvert som ITA innførte flere prosesser, ble ISsue-tracker utvidet og endret for å udnerstøtte disse også.

Issue-tracker støtter i dag disse arbeidsprosessene:

  • Incident management (hendelseshåndtering)
  • Change Management (Endringsstyring)
  • Configuration Management (Konfigurasjonsstyring)
  • Problem Management (problemhåndtering, gjennom Issue-trackers funksjon "gjengangersak")
  • Deler av Service Level Managemet (gjennom Issue-trackers funksjoner "forespørsel" og "SLM (Service Level Management)" - egentlig avtaleoversikt)

I tillegg har Issue-tracker i UiBs nåværende utgave en del andre funksjoner som er utviklet for å dekke behov hos ITA.

UiBs Issue-tracker brukes også av andre avdelinger enn ITA for å ta imot og følge opp saker, pr i dag bruker både Formidlingsavdelingen, Regnskapskontoret og UB i tillegg til IT-personell på en del enheter utenfor ITA.

UiBs Issue-tracker er i dag så endret og tilpasset at den ikke lenger ligner på den opprinnelige Issue--tracker.