Iphone brukerinfo

Revisjon per 16. jan. 2012 kl. 11:39 av Sinmh (diskusjon | bidrag) (Brukerveiledninger)


Informasjon.gif Har du lyst til å gi oss en
Tilbakemelding
på denne siden?

Informasjon.gif Autoritativ informasjon! Denne siden inneholder informasjon som er autoritativ og vedlikeholdes av IT-avdelingen.

Viktig informasjon til brukere ved UiB som ønsker å anskaffe iPhone/smartphones.

Priser og abonnement

UiBs standard abonnement hos NetCom er "Trådløs Bedrift Express Basic" som koster 19.90 pr. mnd. Bruk av iPhone - og andre "smart telefoner", generer mye datatrafikk, så der legger vi på tileggstjenesten "Connect Premium" - 99:- pr mnd., (ordinært 399:-) men da er det FRI datatrafikk i Norge. Med denne prisplanen kan man være online så mye man ønsker uten tilleggskostnad.

Vi gjør spesielt oppmerksom på at alle tilleggstjenester for datatrafikk gjelder forbruk i Norge, og at alt forbruk utenfor Norges grenser (roaming) belastes etter egne, langt høyere, takster.

Ringepriser er uendrede i forhold til UiBs vanlige avtalepriser. Pt 0,24

For å oppnå disse betingelsene telefon og abonnement bestilles via IT-avdelingen.

Det kan ikke gjøres private kjøp for ansatte ved UiB/UNIFOB på denne avtalen.

For mer informasjon se siden mobiltelefoni.

Bruk av telefonen. Tjenester og støtte

IT-avdelingen bistår ikke med aktivisering eller oppdateringer.

Eventuelle kjøp og nedlasting av programmer, musikkfiler e.l. til iPhone skal gjøres på privat maskin og betales privat. IT-avdelingen har ingen befatning med og tilbyr ingen tjenester eller støtte i forbindelse med slikt.

IT-avdelingen publiserer veiledning for hvordan man kan konfigurere telefonen til å kommunisere med UiBs e-post- og kalendertjenester og med UiBs trådløse nett (på steder der dette er tilgjengelig). Når iPhone er konfigurert i henhold til denne veiledningen kan den synkroniseres mot UiBs e-post- og kalendertjenester over mobilnettet eller trådløst internett. (Se linker til veiledningene under.)

Ved eventuelle feil eller problemer med iPhone telefonen, kan IT-avdelingen bistå med enkel feilsøking, full tilbakestilling av apparatet til fabrikkinnstillinger ("hardware reset") og eventuelt sende apparatet til service hvis det er konstatert maskinfeil.

Ved serviceinnlevering kan ikke IT-avdelingen tilby lånetelefon av samme type.

IT-avdelingen gir ikke hjelp med installasjon, konfigurasjon eller bruk av iPhone ut over det som er nevnt her.

Brukerveiledninger

Manual for å sette opp epost på iPhone3G(og eldre modeller) mot Exchange(Outlook):

Hvordan sette opp iPhone mot exchange, for 3G og eldre modeller

Manual for å sette opp epost på iPhone3GS(og nyere modeller) mot Exchange(Outlook):

Hvordan sette opp iPhone mot exchange, 3GS og nyere modeller

Oppsett av iPhone 4S [Hvordan sette opp iPhone mot exchange]