Iphone brukerinfo: Forskjell mellom sideversjoner

Fra ithjelp
(lagt til linker til brukerveiledninger)
Ingen redigeringsforklaring
 
(16 mellomliggende versjoner av 5 brukere er ikke vist)
Linje 1: Linje 1:
[[en:Iphone_userinfo]]
[[en:Iphone_userinfo]]
{{Autoritativ informasjon}}{{BRA}}
{{Autoritativ informasjon}}
==Viktig informasjon til brukere ved UiB som ønsker å anskaffe iPhone ==


'''Før man bestiller iPhone gjennom UiBs innkjøpsavtale, må bruker være klar over og akseptere følgende:'''


iPhone skal '''IKKE''' kobles til klientmaskiner (PC eller Mac) som kjører UiBs
== Bruk av telefonen. Tjenester og støtte ==


klientdriftsoppsett og driftes av IT-avdelingen.
IT-avdelingen bistår ikke med aktivering eller oppdateringer. Eventuelle kjøp og nedlasting av programmer, musikkfiler eller lignende til iPhone skal gjøres på privat maskin og betales privat.


=== Priser og abonnement ===
IT-avdelingen publiserer veiledning for hvordan man kan konfigurere telefonen til å kommunisere med UiBs e-post- og kalendertjenester og med UiBs trådløse nett (på steder der dette er tilgjengelig). Når iPhone er konfigurert i henhold til denne veiledningen kan den synkroniseres mot UiBs e-post- og kalendertjenester over mobilnettet eller trådløst internett. Se linker til veiledningene under.


Alle priser er nettopriser etter rabatt og er oppgitt eks mva.
Ved eventuelle feil eller problemer med iPhone-telefonen, kan IT-avdelingen bistå med enkel feilsøking eller full tilbakestilling av apparatet til fabrikkinnstillinger ("hardware reset") og eventuelt sende apparatet til service, hvis det er konstatert maskinfeil.


Kjøp av iPhone på vår avtale, med våre priser, forutsetter 24. mnd. bindingstid mot NetCom.
'''Vi gjør oppmerksom på at IT-avdelingen ikke nødvendigvis kan tilby lånetelefon av samme type ved serviceinnlevering.'''
Ved eventuell oppsigelse av avtalen før utløp av avtaletiden, påløper det et bruddgebyr på


kr. 1500,-
IT-avdelingen gir ikke hjelp med installasjon, konfigurasjon eller bruk av iPhone ut over det som er nevnt her.
 
Kjøp av iPhone 3GS medfører at du må ha to abonnement hos NetCom
”Trådløs Bedrift Express Basic” for ordinær GSM trafikk – kr. 19,90 pr. mnd.
Bruk av iPhone 3GS medfører høyere forbruk av nedlastet data enn hva man er vant med.
 
Det må derfor tegnes et abonnement med tilleggstjeneste for data
”Connect Premium” data abonnement - kr. 99- pr. mnd. (normalt kr 399,-)
 
'''”Connect Premium” gir  fri databruk i Norge'''.
 
Med denne prisplanen kan man være online så mye man ønsker uten noen tilleggskostnad.
 
'''''Vi gjør spesielt oppmerksom på at alle tilleggstjenester for datatrafikk gjelder forbruk i Norge, og at alt forbruk utenfor Norges grenser (roaming) belastes etter egne, langt høyere, takster.
'''''
Ringepriser er uendrede i forhold til UiBs vanlige avtalepriser. Pt 0,24
 
For å oppnå disse betingelsene '''må '''telefon og abonnement bestilles via IT-avdelingen.
 
'''''Det kan ikke gjøres private kjøp for ansatte ved UiB/UNIFOB på denne avtalen.'''''
 
=== Bruk av telefonen. Tjenester og støtte ===
 
Som nevnt - iPhone skal '''IKKE''' kobles til klientmaskiner (PC eller Mac) som kjører UiBs klientdriftsoppsett og driftes av IT-avdelingen.
 
Brukere som kjøper iPhone må ha en '''privat (ikke UiB-driftet) PC eller Mac med iTunes installert''', som de bruker til å aktivere telefonen før bruk. Også oppdateringer av telefonens systemprogram ("firmware") må gjøres av brukeren selv på privat PC.
 
IT-avdelingen bistår ikke med aktivisering eller oppdateringer.
 
Eventuelle kjøp og nedlasting av programmer, musikkfiler e.l. til iPhone skal gjøres på '''privat maskin''' og betales privat. '''IT-avdelingen har ingen befatning med og tilbyr ingen tjenester eller støtte i forbindelse med slikt.'''
 
IT-avdelingen publiserer veiledning for hvordan man kan konfigurere telefonen til å kommunisere med UiBs e-post- og kalendertjenester og med UiBs trådløse nett (på steder der dette er tilgjengelig). Når iPhone er konfigurert i henhold til denne veiledningen kan den synkroniseres mot UiBs e-post- og kalendertjenester over mobilnettet eller trådløst internett. (Se linker til veiledningene under.)
 
Ved eventuelle feil eller problemer med iPhone telefonen, kan IT-avdelingen bistå med enkel feilsøking, full tilbakestilling av apparatet til fabrikkinnstillinger ("hardware reset") og eventuelt sende apparatet til service hvis det er konstatert maskinfeil.


'''Ved serviceinnlevering kan ikke IT-avdelingen tilby lånetelefon av samme type.'''
==Brukerveiledninger==


IT-avdelingen gir ikke hjelp med installasjon, konfigurasjon eller bruk av iPhone ut over det som er nevnt her.
Manual for å sette opp e-post på iPhone 3G(og eldre modeller) mot Exchange (Outlook):


===Brukerveiledninger===
[[Medium:Hvordan sette opp iPhone mot exchange_3G.pdf|Oppsett mot Exchange på iPhone 3G og eldre modeller]]


Manual for å sette opp epost iPhone3G(og eldre modeller) mot Exchange(Outlook):
[[Medium:Hvordan sette opp iPhone mot exchange 3GS og nyere modeller.pdf|Oppsett mot exchange iPhone 3GS og nyere modeller]]


[[Medium:Hvordan sette opp iPhone mot exchange_3G.pdf|Hvordan sette opp iPhone mot exchange, for 3G og eldre modeller]]
[[Oppsett av iPhone 4S|Oppsett av iPhone 4S (for å komme i gang)]]


Manual for å sette opp epost på iPhone3GS(og nyere modeller) mot Exchange(Outlook):
[[Oppsett av iPhone 4S mot Exchange]]


[[Medium:Hvordan sette opp iPhone mot exchange 3GS og nyere modeller.pdf|Hvordan sette opp iPhone mot exchange, 3GS og nyere modeller]]


[[Kategori:Apple]]
[[Kategori:Mobile enheter]]
[[Kategori:Mobiltelefoni]]
[[Kategori:Mobiltelefoni]]
[[Kategori:Autoritativ informasjon]]
[[Kategori:Verifiserte sider]]

Siste sideversjon per 22. mai 2019 kl. 09:29

Informasjon.gif Autoritativ informasjon! Denne siden inneholder informasjon som er autoritativ og vedlikeholdes av IT-avdelingen.


Bruk av telefonen. Tjenester og støtte

IT-avdelingen bistår ikke med aktivering eller oppdateringer. Eventuelle kjøp og nedlasting av programmer, musikkfiler eller lignende til iPhone skal gjøres på privat maskin og betales privat.

IT-avdelingen publiserer veiledning for hvordan man kan konfigurere telefonen til å kommunisere med UiBs e-post- og kalendertjenester og med UiBs trådløse nett (på steder der dette er tilgjengelig). Når iPhone er konfigurert i henhold til denne veiledningen kan den synkroniseres mot UiBs e-post- og kalendertjenester over mobilnettet eller trådløst internett. Se linker til veiledningene under.

Ved eventuelle feil eller problemer med iPhone-telefonen, kan IT-avdelingen bistå med enkel feilsøking eller full tilbakestilling av apparatet til fabrikkinnstillinger ("hardware reset") og eventuelt sende apparatet til service, hvis det er konstatert maskinfeil.

Vi gjør oppmerksom på at IT-avdelingen ikke nødvendigvis kan tilby lånetelefon av samme type ved serviceinnlevering.

IT-avdelingen gir ikke hjelp med installasjon, konfigurasjon eller bruk av iPhone ut over det som er nevnt her.

Brukerveiledninger

Manual for å sette opp e-post på iPhone 3G(og eldre modeller) mot Exchange (Outlook):

Oppsett mot Exchange på iPhone 3G og eldre modeller

Oppsett mot exchange på iPhone 3GS og nyere modeller

Oppsett av iPhone 4S (for å komme i gang)

Oppsett av iPhone 4S mot Exchange