Forskjell mellom versjoner av «Innkjøpsveiledning»

(Anskaffelse av større IT-løsninger)
(Erstatter siden med «[https://hjelp.uib.no/tas/public/ssp/content/detail/service?unid=2f448f0a40a84669b9ea4ca656f8db53 Denne informasjonen finner du nå i UiBhjelp.]»)
 
(51 mellomliggende revisjoner av 12 brukere er ikke vist)
Linje 1: Linje 1:
{{Autoritativ informasjon}}
+
[https://hjelp.uib.no/tas/public/ssp/content/detail/service?unid=2f448f0a40a84669b9ea4ca656f8db53  Denne informasjonen finner du nå i UiBhjelp.]
{{BRA}}
 
 
 
Innkjøpsveiledningen omfatter datamaskiner, skrivere og annet datautstyr som er testet og  kvalitetssikret av IT-avdelingen. For å sikre stabil drift og effektiv brukerstøtte er IT-avdelingen avhengig av at datautstyret er standardisert og at det samspiller med våre systemer (se også [[serviceerklæring fra IT-avdelingen]]). Det er derfor viktig at innkjøpsanbefalingene følges når du skal kjøpe data- og teleutstyr!
 
 
 
IT-avdelingens innkjøpsveiledning for:
 
 
 
* [[Innkjøpsveiledning for stasjonære PC-er|Stasjonære PC-er (Windows eller Linux)]]
 
* [[Innkjøpsveiledning for stasjonær arbeidsstasjon|Stasjonær arbeidsstasjon (Windows eller Linux)]]
 
* [[Innkjøpsveiledning for bærbare PC-er|Bærbare PC-er (Windows eller Linux)]]
 
* [[Innkjøpsveiledning for stasjonære Mac-maskiner|Stasjonære Mac-maskiner]]
 
* [[Innkjøpsveiledning for bærbare Mac-maskiner|Bærbare Mac-maskiner]]
 
* [[Innkjøpsveiledning for skrivere|Skrivere]]
 
* [[Innkjøpsveiledning for annet IT-utstyr|Annet IT-utstyr]]
 
 
 
 
 
* [[Innkjøp av mobiltelefon]]
 
 
 
Universitetet i Bergen har bindende rammeavtaler for alt kjøp av datautstyr. Det er '''ikke''' anledning til å gå utenom disse avtalene og kjøpe fra andre leverandører.
 
 
 
Se også:
 
*[http://regler.uib.no/regelsamling/show.do?id=297 Retningslinjer for innkjøp av varer og tjenester i Regelsamlingen]
 
*[http://innkjop.uib.no Innkjøpsguiden for UiB].
 
 
 
 
 
== Anskaffelse av større IT-løsninger ==
 
 
 
Universitetsdirektørens kontor har utarbeidet kjøreregler som skal benyttes av enhetene i planleggingen av nye prosjekter og ved større endringer i eksisterende prosjekter. [[Kjøreregler ved anskaffelse av IT-løsninger og gjennomføring av endringsprosjekter|Les mer]]
 
 
 
== Spørsmål om innkjøp? ==
 
 
 
Dersom du har spørsmål om innkjøp av data- og teleutstyr kan du registrere det til IT-avdelingen på [https://bs.uib.no] eller ringe BRITA på telefon (555) 84700.
 
 
 
Se også [[:Category:Innkjøp|alle sider om IT-innkjøp]]
 
 
 
[[Kategori:Innkjøp]]
 
[[Kategori:Tjenester fra IT-avdelingen]]
 
[[Kategori:Innkjøp]]
 
[[Kategori:Tjenester fra IT-avdelingen]]
 
 
 
[[Kategori:Innkjøp]]
 
[[Kategori:Tjenester fra IT-avdelingen]]
 
[[Kategori:Innkjøp]]
 
[[Kategori:Tjenester fra IT-avdelingen]]
 

Nåværende revisjon fra 3. aug. 2020 kl. 10:31