Informasjon om undervisningsrom: Forskjell mellom sideversjoner

Fra ithjelp
(Ny side: = Informasjon til forelesar om PC-vakter, auditorium og undervisningsrom. = == Bestilling av auditorium og undervisningsrom == Bestilling av auditorium/undervisningsrom skjer via kontak...)
 
Ingen redigeringsforklaring
 
(55 mellomliggende versjoner av 8 brukere er ikke vist)
Linje 1: Linje 1:
=  Informasjon til forelesar om PC-vakter, auditorium og undervisningsrom. =
Her ligg informasjon til forelesarar om bruk av auditorium og andre undervisningsrom.
 
Sjå og informasjon i kortform i brosjyra [[Informasjon til forelesere]].
 
 


==  Bestilling av auditorium og undervisningsrom ==
==  Bestilling av auditorium og undervisningsrom ==


Bestilling av auditorium/undervisningsrom skjer via kontaktpersonar på fakultet/institutt/avdeling (Studiekonsulent eller Infosenter).
Bestilling av auditorium/undervisningsrom skjer via kontaktpersonar på fakultet/institutt/avdeling. Sjå også informasjon frå [http://rom.uib.no Studieadministrativ avdeling] og [http://www.uib.no/eia/arbeidsfelt/undervisningsrom-uv-rom/leie-av-undervisningsrom-uv-rom Eiendomsavdelingen] om bestilling av rom.


' Viktig: ''''''' Eksterne forelesarar som ikkje har uib-konto (tilsett eller student) og skal nytta PC som er i undervisningsommet må få ein kurskonto (sjå under). Dei som organiserer undervisninga må sørge for at forelesarar får kurskonto. Lokalt brukarstøttepersonell (PC-vakter) kan ikkje lage slik konto.
'''Viktig:''' Eksterne forelesarar som ikkje har uib-konto (tilsett eller student) og skal nytta PC som er i undervisningsommet må få ein kurskonto. Dei som organiserer undervisninga må sørge for at forelesarar får kurskonto. Lokalt brukarstøttepersonell (IT-asistenter) kan ikkje lage slik konto.
''


Det er viktig at [http://it.uib.no/?mode=show_page&link_id=146252&toplink_id=#Omrdeansv  områdeansvarlege på fakultetet] får beskjed i god tid om kva programvare/operativsystem som skal nyttast i undervisninga. Dette gjeld både i PC-stover og auditorier.
== Programvare ==


===  Programvare ===
* Dersom ein skal nytte programvare i eit semesterkurs som '' ikkje'' var nytta i føregåande semester ber vi om at forelesar melder dette inn på [https://hjelp.uib.no '''UiBhjelp'''] i ''god tid før'' semesterstart. Det same gjeld dersom ein ynskjer nye versjonar og oppdateringar.


* '''''''''''' Dersom ein skal nytte programvare i eit semesterkurs som '' ikkje'' var nytta i føregåande semester ber me om at forelesar sender ei liste over programvaren til dei områdeansvarlege ved kvart fakultet før semesterstart. Det same gjeld dersom  ein ynskjer nye versjonar og oppdateringar.
* Om ein skal bruke programvare som '' ikkje'' er pakka for installering så må det seiast ifrå minst '' 2 veker'' på førehand slik at programvaren kan klargjerast for distribusjon til dei aktuelle maskinene.
 
* Om ein skal bruke programvare som '' ikkje'' er installert  så må det seiast ifrå minst ''' 2 veker''' på førehand slik at programvaren kan klargjerast for distribusjon til dei aktuelle maskinene.


* Hugs at ein alltid skal ha testa oppsett på maskiner eit par dagar i førevegen før kursstart. All programvare skal testast av ein kyndig person innanfor spesifikke program. Full brukaroppleving av eventuelle kurskonto, tilsettkonto eller studentkonto bør testast.
* Hugs at ein alltid skal ha testa oppsett på maskiner eit par dagar i førevegen før kursstart. All programvare skal testast av ein kyndig person innanfor spesifikke program. Full brukaroppleving av eventuelle kurskonto, tilsettkonto eller studentkonto bør testast.
Linje 20: Linje 21:
Om punkta over ikkje er følgt er ein ikkje garantert å få "på staden hjelp" om ein står fast midt i eit kurs.
Om punkta over ikkje er følgt er ein ikkje garantert å få "på staden hjelp" om ein står fast midt i eit kurs.


===  Kurskonto ===
==  IT-assistenter og brukarstøtte ==
 
Kurskontoar skal brukast av eksterne ( personar som '' ikkje'' har tilsett- eller studentkonto)  som treng tilgang til pc i auditorium/undervisningsrom eller pc-salar. Kontoen kan også brukast til å autentisera seg i det trådlause nettet. IT-avdelinga krev at ein gjev informasjon om kvar av dei eksterne brukarane som skal nytte dataanlegget eller kople seg til det trådlause UiB nettet. Kontoen kan maksimum 30 dagar og vil vere tilgjengeleg straks den er generert via prosedyren under. ''' Alle tilsette''' ved UiB kan lage kurskontoar ved å nytte følgjande prosedyre:
 
* Opne SEBRA ([http://sebra.uib.no/  http://sebra.uib.no])
* Vel "Min Konto > Ansatt"
* Logg inn med dine brukardata
* På menyen til venstre, vel "Jeg søker tilgang > kurskonto"
* Du kan no lage kurskontoar for kursdeltakarar (maks 30 dagar)
 
Kurskontoar vert laga i student-domenet. Sjå også [http://www.uib.no/persok/Sebra/Opprette_kurskonto.htm  http://www.uib.no/persok/Sebra/Opprette_kurskonto.htm]. Dersom dei skal nyttast på maskiner med GNU/Linux må ein senda epost til '' sebra@it.uib.no'' med liste over dei brukerid/kontoar som skal bruke linux-klient.


===  PC-vakter ===
I nærleiken av PC-stover/Auditorium ved kvart fakultet sit det IT-assistentar. Oppgåvene til IT-assistentane er:
* Lokal brukarstøtte i auditorium og undervisningsrom.
* Hjelpe studentane med bruk av dataanlegget.
* Skal '' ikkje'' hjelpe studentane med fagspesifikke problem og oppgåveløysing.
* Kan ''ikkje'' lage kurskontoar.


På utvalde plassar nær [http://it.uib.no/?mode=show_page&link_id=2663&toplink_id=  PC-stover]/Auditorium ved kvart fakultet sit det [http://studentwiki.uib.no/  PC-vakter]. Hovudformålet til PC-vaktene er å kunna gje hjelp straks dersom det er problem i auditorium og undervisningsrom, samt å hjelpe studentane å bruke dataanlegget.  PC-vaktene skal '' ikkje'' hjelpe studentane med fagspesifikke problem og oppgåveløysing som til dømes programmering. Vi ber om at forelesar ikkje oppfordrar studentane til å oppsøkje PC-vakt med fagrelaterte problem som går utanom generell bruk av anlegget og program.  Ein oversikt over PC-vakter og opningstider finn du i [http://studentportal.uib.no/index.php?mode=show_page&link_id=571&toplink_id=571  studentportalen]' ' under  I KT''''''''''''.
[[Brukerstøtte for studenter#Her finner du IT-assistentene:|Oversikt over IT-assistentar og opningstider]] finn du på sida om [[Brukerstøtte for studenter|brukarstøtte for studentar]].
''''''''''''


===  Digitalisering av undervisningsmateriale i eldre format ===
[[Brukerstøtte i undervisningsrom#Data-/IT-assistanse|Telefonnummer og e-postadresser]] som kan nyttast til kontakt med brukarstøtten i dei ulike bygga finn du på sida om [[Brukerstøtte i undervisningsrom|brukarstøtte i undervisningsrom]].


' ' Dias lysbilete og video-kassettar i alle format som vert brukt i undervisninga kan digitaliserast og overførast til CD/DVD/PC for enkel framvising med PC og  projektor. IT-avdelinga vil anbefale dette, både sidan gamalt undervisningsutstyr er sårbart, og fordi digitalisering er ein måte å ivareta og forlenge levealderen til det aktuelle materialet. Det finst fleire bedrifter som tilbyr denne tenesta. Den nærmaste er [http://www.asvobergen.no/index2.html ASVO Bergen AS] i Industrihuset på Møhlenpris.
== Demonstrasjon av utstyr i undervisningsrom ==


=== Utskriftsvenleg undervisningsmateriale ===
IT-assistentane kan gi ei innføring i bruk av utstyret i undervisningsrom i forkant av bruken. Ta kontakt med IT-assistenten for å avtale tidspunkt. Bruk telefonnummera i oversikten på sida om [[Brukerstøtte i undervisningsrom|brukarstøtte i undervisningsrom]].


Powerpoint-presentasjonar produsert av forelesarar som er meint å skulle skrivast ut av studentane kan by på problem for skrivarane dersom det er mykje bruk av'' mørke farger'' og '' bakgrunnar''.  For å unngå å skape lange køar ved skrivarane oppfordrar me deg til å tenkje over dette når  presentasjonane vert laga. Bruk tekst på kvit bakgrunn og pass på at filstorleiken  på bilete og grafikk ikkje er svært store.'
==  Digitalisering av undervisningsmateriale i eldre format ==
'


=== Demonstrasjon av utstyr i undervisningsrom ===
Dias lysbilete og video-kassettar i alle format som vert brukt i undervisninga kan digitaliserast og overførast til CD/DVD/PC for enkel framvising med PC og projektor. IT-avdelinga vil anbefale dette, både sidan gamalt undervisningsutstyr er sårbart, og fordi digitalisering er ein måte å ivareta og forlenge levealderen til det aktuelle materialet. Det finst fleire bedrifter som tilbyr denne tenesta. Den nærmaste er [http://www.digidup.no DigiDup] i Industrihuset på Møhlenpris.


PC-vaktene kan gi ei innføring i bruk av utstyret i undervisningsrom i forkant av bruken. Ta kontakt med PC-vakt på fakultetet for å avtale tidspunkt. Bruk telefonnumra i oversikten  "Auditorier og undervisningsrom" i menyen til venstre.'
== Utskriftsvenleg undervisningsmateriale ==
'


===  Kontakt oss ===
For presentasjonar som studentane skal skrive ut tilrår vi:
* Bruk ikkje'' mørke farger'' og '' bakgrunnar''.
* Bruk tekst på kvit bakgrunn.
* Pass på at filstorleiken på bilete og grafikk ikkje er svært stor.


' ' PC-vaktene fungerer som 1.linje støtte i auditorium og undervisningsrom. Kvart fakultet har i tillegg områdeansvarlege som fungerer som 2.linje støtte, og som har ansvar for brukarstøtte i undervisningsromma. Ei oversikt over desse finn du under. I tillegg har vi ein vakttelefon som roterer mellom dei områdeansvarlege, med telefonnummer ''' 55588587'''. Dersom du har problem eller lurer på noko om bruk av auditorium/undervisningsrom kan du kontakte oss. Konkrete problem skal meldast inn i Issuetrackeren på [http://bs.uib.no/  http://bs.uib.no] .


Liste over områdeansvarlege:


* Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet : Bente Hellan [mailto:Bente.Hellan@it.uib.no  Bente.Hellan@it.uib.no]
[[Kategori:Undervisningsrom]]
* Det samfunnsvitenskapelige Fakultet: Frode Lillestøl [mailto:Frode.Lillestol@it.uib.no  Frode.Lillestol@it.uib.no]
[[Kategori:Autoritativ informasjon]]
* Det psykologiske Fakultet: Frode Lillestøl [mailto:Frode.Lillestol@it.uib.no  Frode.Lillestol@it.uib.no]
* Det humanistiske fakultet:  Jon Ingar Eikhaug [mailto:Jon.Eikhaug@it.uib.no  Jon.Eikhaug@it.uib.no]
* Det juridiske fakultet:  Jon Ingar Eikhaug [mailto:Jon.Eikhaug@it.uib.no  Jon.Eikhaug@it.uib.no]
* Det medisinsk-odontologiske fakultet:  Arild Fredriksen  [mailto:Arild.Fredriksen@it.uib.no  Arild.Fredriksen@it.uib.no]

Siste sideversjon per 9. mar. 2022 kl. 13:10

Her ligg informasjon til forelesarar om bruk av auditorium og andre undervisningsrom.

Sjå og informasjon i kortform i brosjyra Informasjon til forelesere.


Bestilling av auditorium og undervisningsrom

Bestilling av auditorium/undervisningsrom skjer via kontaktpersonar på fakultet/institutt/avdeling. Sjå også informasjon frå Studieadministrativ avdeling og Eiendomsavdelingen om bestilling av rom.

Viktig: Eksterne forelesarar som ikkje har uib-konto (tilsett eller student) og skal nytta PC som er i undervisningsommet må få ein kurskonto. Dei som organiserer undervisninga må sørge for at forelesarar får kurskonto. Lokalt brukarstøttepersonell (IT-asistenter) kan ikkje lage slik konto.

Programvare

  • Dersom ein skal nytte programvare i eit semesterkurs som ikkje var nytta i føregåande semester ber vi om at forelesar melder dette inn på UiBhjelp i god tid før semesterstart. Det same gjeld dersom ein ynskjer nye versjonar og oppdateringar.
  • Om ein skal bruke programvare som ikkje er pakka for installering så må det seiast ifrå minst 2 veker på førehand slik at programvaren kan klargjerast for distribusjon til dei aktuelle maskinene.
  • Hugs at ein alltid skal ha testa oppsett på maskiner eit par dagar i førevegen før kursstart. All programvare skal testast av ein kyndig person innanfor spesifikke program. Full brukaroppleving av eventuelle kurskonto, tilsettkonto eller studentkonto bør testast.

Om punkta over ikkje er følgt er ein ikkje garantert å få "på staden hjelp" om ein står fast midt i eit kurs.

IT-assistenter og brukarstøtte

I nærleiken av PC-stover/Auditorium ved kvart fakultet sit det IT-assistentar. Oppgåvene til IT-assistentane er:

  • Lokal brukarstøtte i auditorium og undervisningsrom.
  • Hjelpe studentane med bruk av dataanlegget.
  • Skal ikkje hjelpe studentane med fagspesifikke problem og oppgåveløysing.
  • Kan ikkje lage kurskontoar.

Oversikt over IT-assistentar og opningstider finn du på sida om brukarstøtte for studentar.

Telefonnummer og e-postadresser som kan nyttast til kontakt med brukarstøtten i dei ulike bygga finn du på sida om brukarstøtte i undervisningsrom.

Demonstrasjon av utstyr i undervisningsrom

IT-assistentane kan gi ei innføring i bruk av utstyret i undervisningsrom i forkant av bruken. Ta kontakt med IT-assistenten for å avtale tidspunkt. Bruk telefonnummera i oversikten på sida om brukarstøtte i undervisningsrom.

Digitalisering av undervisningsmateriale i eldre format

Dias lysbilete og video-kassettar i alle format som vert brukt i undervisninga kan digitaliserast og overførast til CD/DVD/PC for enkel framvising med PC og projektor. IT-avdelinga vil anbefale dette, både sidan gamalt undervisningsutstyr er sårbart, og fordi digitalisering er ein måte å ivareta og forlenge levealderen til det aktuelle materialet. Det finst fleire bedrifter som tilbyr denne tenesta. Den nærmaste er DigiDup i Industrihuset på Møhlenpris.

Utskriftsvenleg undervisningsmateriale

For presentasjonar som studentane skal skrive ut tilrår vi:

  • Bruk ikkje mørke farger og bakgrunnar.
  • Bruk tekst på kvit bakgrunn.
  • Pass på at filstorleiken på bilete og grafikk ikkje er svært stor.