Brukerstøtte for studenter

Fra IThjelp


Sommeren 2011

Vi gjør oppmerksom på at det ikke er PC-vakter ansatt i perioden 20. juni til 7. august. Kortere vakttid 7. -13. august.

IT-problemer?

  • PC-vaktene er de som i første rekke skal gi brukerstøtte til studenter. Oversikt over hvor PC-vaktene sitter, finner du under på denne siden, samt på oppslag ved student-skriverne.
  • Issue-tracker kan du bruke til å registrere og følge opp it-problemer og spørsmål til pc-vaktene.
  • Hjelp til selvhjelp håper vi i størst mulig grad å kunne gi via sidene på IT-hjelp.
  • De viktigste IT-tjenestene for studenter finner du mer om via siden IKT for studenter.


Her finner du PC-vaktene

Det er kartreferanser (tall og bokstaver) til kartet under.

Humanistisk fakultet 41 Sydneshaugen skole, rom 317 Kl. 8-18 man.-fre.
Humanistisk fakultet 40 HF-bygget, rom 303
Kl. 8-16 man.-fre.
Bibliotek for humaniora
37 Haakon Sheteligs plass 7
Kl. 10-17 man.-fre.
Det juridiske fakultet 44 Infosenteret foajéen 6. etg. Kl. 8-18 man.-fre.
SV-fakultetet 23 U.Pihls hus, 4. etg. rom 412
Kl. 8-20 man.-fre.
Kl. 10-18 lør.
Kl. 12-19 søn.
Bibliotek for samfunnsfag
18 Fosswinckels gate 14
Kl. 11-17 man.-fre.
Mat.nat. fak. 8 Realfagbygget, rom 1004 (Faklab R4) Kl. 8-18 man.-fre.
Mat.nat. fak. 1 HIB, rom 1108 (innenfor Faklab H4) Kl. 8-18 man.-fre.
Med.odont. og Psyk. fak.
B BB-bygget, 2. etg. rom 2A111
Kl. 8-17 man.-fre.
Med.odont. fak. E Årstadveien 21, rom 139A Kl. 12-18 man., ons., tor. og fre.
Psykologisk fakultet 22 Christiesgt. 12, rom 005 Kl. 8-18 man.-fre.


UiBkart.jpg


Hva PC-vaktene kan hjelpe deg med

  • Spørsmål som gjelder bruk av IT i studiene
  • Problemer som gjelder PC-stuer, studentskrivere og andre IT-tjenester for studenter
  • Tilkobling av privat PC til trådløst nett og utskrift
  • Støtte til PC-er driftet av IT-avdelingen
  • Tilsyn med skrivere (fylle på papir og toner)
  • Videreformidling av IT-problemer som pc-vaktene ikke kan løse selv


Hva PC-vaktene ikke kan hjelpe deg med

  • Privat IT-utstyr, ut over tilkobling til UiBs VPN-nett eller bruk av UiBs IT-tjenester
  • Gi studieveiledning
  • Gi telefonsupport
  • Svare på spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre
  • Ting som krever administrator-rettigheter på maskinene