Brukerstøtte for studenter: Forskjell mellom sideversjoner

Fra ithjelp
(Omskrev litt i innledningen. Ref. siden "Hvordan skrive på vev": Det viktigste først, punktliste, .. Rettet skrivemåte for "Issue-tracker")
(1) La til Issue-tracker i listen øverst. 2) La også til et punkt om videreformidling av IT-problemer i listen over hva pc-vaktene kan hjelpe med)
Linje 2: Linje 2:


*'''PC-vaktene''' er de som i første rekke skal gi brukerstøtte til studenter. Disse får du tak i via [http://bs.uib.no Issue-Tracker] eller ved personlig fremmøte. Oversikt over hvor du finner PC-vaktene finner du under. Ved alle student-skriverne skal det også være plakater med informasjon om hvor nærmeste pc-vakt sitter.
*'''PC-vaktene''' er de som i første rekke skal gi brukerstøtte til studenter. Disse får du tak i via [http://bs.uib.no Issue-Tracker] eller ved personlig fremmøte. Oversikt over hvor du finner PC-vaktene finner du under. Ved alle student-skriverne skal det også være plakater med informasjon om hvor nærmeste pc-vakt sitter.
*'''Hjelp til selvhjelp''' håper vi i størst mulig grad å kunne gi via IT-hjelp og andre [[Vevtjenester ved UiB|vevtjenester]].
* '''Issue-tracker''' kan du bruke til å [https://bs.uib.no registrere og følge opp it-problemer og spørsmål] til pc-vaktene.
*'''Hjelp til selvhjelp''' håper vi i størst mulig grad å kunne gi via sidene på IT-hjelp, samt andre [[Vevtjenester ved UiB|vevtjenester]].
*'''De viktigste IT-tjenestene''' for studenter finner du på mer om via siden [[IKT for studenter]].
*'''De viktigste IT-tjenestene''' for studenter finner du på mer om via siden [[IKT for studenter]].


Linje 75: Linje 76:
*Enkel brukerstøtte på [https://wikihost.uib.no/uawiki/index.php/Mi_side MiSide], [[Bruk av Webmail|Webmail]], [https://sebra.uib.no/sebra/ Sebra], og [[Programvare|standard programpakker]]
*Enkel brukerstøtte på [https://wikihost.uib.no/uawiki/index.php/Mi_side MiSide], [[Bruk av Webmail|Webmail]], [https://sebra.uib.no/sebra/ Sebra], og [[Programvare|standard programpakker]]


*Støtte til PCer driftet av IT-avdelingen
*Støtte til PC-er driftet av IT-avdelingen


*Løse eller videreformidle problem i [http://bs.uib.no Issue-Tracker]
*Løse eller videreformidle problem i [http://bs.uib.no Issue-Tracker]


*Tilsyn med skrivere (fylle på papir og toner)
*Tilsyn med skrivere (fylle på papir og toner)
*Videreformidling av IT-problemer som pc-vaktene ikke kan løse selv





Sideversjonen fra 24. sep. 2010 kl. 13:34


  • PC-vaktene er de som i første rekke skal gi brukerstøtte til studenter. Disse får du tak i via Issue-Tracker eller ved personlig fremmøte. Oversikt over hvor du finner PC-vaktene finner du under. Ved alle student-skriverne skal det også være plakater med informasjon om hvor nærmeste pc-vakt sitter.
  • Issue-tracker kan du bruke til å registrere og følge opp it-problemer og spørsmål til pc-vaktene.
  • Hjelp til selvhjelp håper vi i størst mulig grad å kunne gi via sidene på IT-hjelp, samt andre vevtjenester.
  • De viktigste IT-tjenestene for studenter finner du på mer om via siden IKT for studenter.


Her finner du PC-vaktene:

Det er kartreferanser (tall og bokstaver) til kartet under.

Humanistisk fakultet 41 Sydneshaugen skole, rom 317 Kl. 8-18 man.-fre.
Humanistisk fakultet 40 HF-bygget, rom 303
Kl. 8-16 man.-fre.
Bibliotek for humaniora
37 Haakon Sheteligs plass 7
Kl. 10-17 man.-fre.
Det juridiske fakultet 44 Infosenteret foajéen 6. etg. Kl. 8-18 man.-fre.
SV-fakultetet 23 U.Pihls hus, 4. etg. rom 412
Kl. 8-20 man.-fre.
Kl. 10-18 lør.
Kl. 12-19 søn.
Bibliotek for samfunnsfag
18 Fosswinckels gate 14
Kl. 11-17 man.-fre.
Mat.nat. fak. 8 Realfagbygget, rom 1004 (Faklab R4) Kl. 8-18 man.-fre.
Mat.nat. fak. 1 HIB, rom 1108 (innenfor Faklab H4) Kl. 8-18 man.-fre.
Med.odont. og Psyk. fak.
B BB-bygget, 2. etg. rom 2A111
Kl. 8-16 man.-fre.
Med.odont. fak. E Årstadveien 21, rom 139A Kl. 12-18 man., ons. og fre.
Med.odont. fak.
C HUS, Camera Decani 6513B,v/Stort Aud. Kl. 8-17 man. og tir.
Kl. 8-17 tor. og fre.
Psykologisk fakultet 22 Christiesgt. 12, rom 005 Kl. 8-18 man.-fre.


UiBkart.jpg


Dette kan PC-vaktene hjelpe deg med:

  • Spørsmål som gjelder bruk av IT i studiene
  • Alle problemer som gjelder PC-stuer, studentskrivere og UiBs IT-tjenester
  • Tilkobling av privat PC til trådløst nett og utskrift
  • Støtte til PC-er driftet av IT-avdelingen
  • Tilsyn med skrivere (fylle på papir og toner)
  • Videreformidling av IT-problemer som pc-vaktene ikke kan løse selv


Dette kan PC-vaktene ikke hjelpe deg med:

  • Hjelpe til med privat utstyr, ut over tilkobling til UiBs VPN-nett eller bruk av UiBs IT-tjenester
  • Gi studieveiledning
  • Gi telefonsupport
  • Svare på spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre
  • Ting som krever administrator-rettigheter på maskinene