Brukerstøtte for studenter

Fra ithjelp
Revisjon per 7. jul. 2010 kl. 09:55 av Ngfbh (diskusjon | bidrag) (Her finner du PC-vaktene:)
Hopp til: navigasjon, søk


Informasjon.gif Har du lyst til å gi oss en
Tilbakemelding
på denne siden?


Studenter får primært brukerstøtte fra PC-vaktene og henvender seg til dem via IssueTracker eller ved personlig fremmøte. Lenger nede på denne siden er oversikt over hvor du finner PC-vaktene. På alle plakater som henger ved student-skriverne står det også hvor nærmeste PC-vakt sitter.


IT-hjelp og andre vevtjenester håper vi skal kunne gi hjelp til selvhjelp i størst mulig grad. IKT for studenter har en oversikt over de viktigste tjenestene for studenter.

Her finner du PC-vaktene:

Humanistisk fakultet Sydneshaugen skole, rom 317 Kl. 8-18 man.-fre.
Humanistisk fakultet HF-bygget, rom 303
Kl. 8-16 man.-fre.
Bibliotek for humaniora
Haakon Sheteligs plass 7
Kl. 11-18 man.-fre.
Det juridiske fakultet Infosenteret foajéen 6. etg. Kl. 8-18 man.-fre.
SV-fakultetet U.Pihls hus, 4. etg. rom 412
Kl. 8-20 man.-fre.
Kl. 10-18 lør.
Kl. 12-19 søn.
Bibliotek for samfunnsfag
Fosswinckels gate 14
Kl. 12-18 man.-fre.
Mat.nat. fak. Realfagbygget, rom 1004 (Faklab R4) Kl. 8-18 man.-fre.
Mat.nat. fak. HIB, rom 1108 (innenfor Faklab H4) Kl. 8-18 man.-fre.
Med.odont. og Psyk. fak.
BB-bygget, 2. etg. rom 2A111
Kl. 8-17 man.-fre.
Med.odont. fak. Årstadveien 21, rom 139A Kl. 12-18 man., ons. og fre.
Med.odont. fak.
HUS, Camera Decani 6513B,v/Stort Aud. Kl. 8-17 man. og tir.
Kl. 8-17 tor. og fre.
Psykologisk fakultet Christiesgt. 12, rom 005 Kl. 8-18 man.-fre.

Dette kan PC-vaktene hjelpe deg med:

  • Spørsmål som gjelder bruk av IT i studiene
  • Alle problemer som gjelder PC-stuer, studentskrivere og UiBs IT-tjenester
  • Tilkobling av privat PC til trådløst nett og utskrift
  • Støtte til PCer driftet av IT-avdelingen
  • Tilsyn med skrivere (fylle på papir og toner)

Dette kan PC-vaktene ikke hjelpe deg med:

  • Hjelpe til med privat utstyr, ut over tilkobling til UiBs VPN-nett eller bruk av UiBs IT-tjenester
  • Gi studieveiledning
  • Gi telefonsupport
  • Svare på spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre
  • Ting som krever administrator-rettigheter på maskinene