Brukerstøtte for studenter: Forskjell mellom sideversjoner

Fra IThjelp
mIngen redigeringsforklaring
mIngen redigeringsforklaring
Linje 10: Linje 10:
*Spørsmål som gjelder bruk av IT i studiene
*Spørsmål som gjelder bruk av IT i studiene


*Alle problemer som gjelder PC-stuer, studentskrivere og UiBs IT-tjenester
*Alle problemer som gjelder PC-stuer, studentskrivere og UiBs [[Tjenester fra IT-avdelingen|IT-tjenester]]


*Tilkobling av privat PC til trådløst nett og utskrift
*Tilkobling av privat PC til trådløst nett og utskrift
Linje 26: Linje 26:
==Dette kan PC-vaktene '''ikke''' hjelpe deg med:==
==Dette kan PC-vaktene '''ikke''' hjelpe deg med:==


*Hjelpe til med privat utstyr, ut over tilkobling til UiBs VPN-nett eller bruk av UiBs [[Tjenester fra IT-avdelingen|IT-tjenester]]
*Hjelpe til med privat utstyr, ut over tilkobling til UiBs VPN-nett eller bruk av UiBs IT-tjenester


*Gi studieveiledning  
*Gi studieveiledning  

Sideversjonen fra 22. feb. 2010 kl. 14:05

Informasjon.gif Autoritativ informasjon! Denne siden inneholder informasjon som er autoritativ og vedlikeholdes av IT-avdelingen.

Studenter får primært brukerstøtte fra PC-vaktene og henvender seg til dem via IssueTracker eller ved personlig fremmøte. Hvor PC-vaktene sitter er opplyst på MiSide. På alle plakater som henger ved student-skriverne står det hvor nærmeste PC-vakt sitter.


ithjelp.uib.no og andre vevtjenester håper vi skal kunne gi hjelp til selvhjelp i størst mulig grad.


Dette kan PC-vaktene hjelpe deg med:

  • Spørsmål som gjelder bruk av IT i studiene
  • Alle problemer som gjelder PC-stuer, studentskrivere og UiBs IT-tjenester
  • Tilkobling av privat PC til trådløst nett og utskrift
  • Støtte til PCer driftet av IT-avdelingen
  • Tilsyn med skrivere (fylle på papir og toner)


Dette kan PC-vaktene ikke hjelpe deg med:

  • Hjelpe til med privat utstyr, ut over tilkobling til UiBs VPN-nett eller bruk av UiBs IT-tjenester
  • Gi studieveiledning
  • Gi telefonsupport
  • Svare på spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre