Forskjell mellom versjoner av «Brukerstøtte for studenter»

Fra ithjelp
Hopp til: navigasjon, søk
Linje 3: Linje 3:
  
  
ithjelp.uib.no og andre [[Vevtjenester ved UiB|vevtjenester]] håper vi skal kunne gi hjelp til selvhjelp i størst mulig grad.
+
IT-hjelp og andre [[Vevtjenester ved UiB|vevtjenester]] håper vi skal kunne gi hjelp til selvhjelp i størst mulig grad.
  
  

Revisjonen fra 8. mar. 2010 kl. 23:53


Studenter får primært brukerstøtte fra PC-vaktene og henvender seg til dem via IssueTracker eller ved personlig fremmøte. Hvor PC-vaktene sitter er opplyst på MiSide. På alle plakater som henger ved student-skriverne står det hvor nærmeste PC-vakt sitter.


IT-hjelp og andre vevtjenester håper vi skal kunne gi hjelp til selvhjelp i størst mulig grad.


Dette kan PC-vaktene hjelpe deg med:

  • Spørsmål som gjelder bruk av IT i studiene
  • Alle problemer som gjelder PC-stuer, studentskrivere og UiBs IT-tjenester
  • Tilkobling av privat PC til trådløst nett og utskrift
  • Støtte til PCer driftet av IT-avdelingen
  • Tilsyn med skrivere (fylle på papir og toner)


Dette kan PC-vaktene ikke hjelpe deg med:

  • Hjelpe til med privat utstyr, ut over tilkobling til UiBs VPN-nett eller bruk av UiBs IT-tjenester
  • Gi studieveiledning
  • Gi telefonsupport
  • Svare på spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre
  • Ting som krever administrator-rettigheter på maskinene