Brukerstøtte for studenter: Forskjell mellom sideversjoner

Fra IThjelp
Ingen redigeringsforklaring
 
(160 mellomliggende versjoner av 11 brukere er ikke vist)
Linje 1: Linje 1:
{{Verifisert|person=mgmjv|avdeling=IT-avd.|dato=02.mars 2010}}{{BRS}}
[https://hjelp.uib.no/solutions/open-knowledge-items/item/KI%200603/no/ Her finner du oversikt over hvor og når du kan få hjelp fra IT-assistentene.]
Studenter får primært brukerstøtte fra PC-vaktene og henvender seg til dem via [http://bs.uib.no IssueTracker] eller ved personlig fremmøte. Hvor PC-vaktene sitter er opplyst på [http://studentportal.uib.no/?mode=show_page&link_id=770&toplink_id=571 MiSide]. På alle plakater som henger ved student-skriverne står det hvor nærmeste PC-vakt sitter.


 
[https://www.uib.no/foransatte/78177/brita-hjelper-deg Kontaktinformasjon og chat for BRITA - Brukerstøtte ved IT-avdelingen.]
ithjelp.uib.no og andre [[Vevtjenester ved UiB|vevtjenester]] håper vi skal kunne gi hjelp til selvhjelp i størst mulig grad.
 
 
==Dette kan PC-vaktene hjelpe deg med:==
 
*Spørsmål som gjelder bruk av IT i studiene
 
*Alle problemer som gjelder PC-stuer, studentskrivere og UiBs [[Tjenester fra IT-avdelingen|IT-tjenester]]
 
*Tilkobling av privat PC til trådløst nett og utskrift
 
*Enkel brukerstøtte på MiSide, Webmail, Sebra, og [[Programvare|standard programpakker]]
 
*Støtte til PCer driftet av IT-avdelingen
 
*Løse eller videreformidle problem i [http://bs.uib.no IssueTracker]
 
*Tilsyn med skrivere (fylle på papir og toner)
 
 
 
==Dette kan PC-vaktene '''ikke''' hjelpe deg med:==
 
*Hjelpe til med privat utstyr, ut over tilkobling til UiBs VPN-nett eller bruk av UiBs IT-tjenester
 
*Gi studieveiledning
*Gi telefonsupport
*Svare på spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre
*Ting som krever administrator-rettigheter på maskinene
 
[[Kategori:Brukerstøtte]]

Siste sideversjon per 13. jun. 2023 kl. 08:39