Brukerkonto og tilganger

Fra IThjelp
Sideversjon per 21. mai 2010 kl. 13:45 av Edpjm (diskusjon | bidrag) (Endra lenker til informasjon om brukarkonto studentar, tilsette og gjester. Kunne trengt ein gjennomgang av strukturen og sandre sidenamn her..)

Alle studenter og ansatte ved UiB skal ha en brukerkonto. Denne gir tilgang til blant annet tjenester som e-post, lagring, utskrift, hjemmesider, tilgang til Internet fra UiB eller hjemmefra.

SEBRA er UiB sitt sentrale brukeradministrasjonssystem, der man søker om og oppretter konto, bytter passord, søker om ekstra tilganger osv.

Hver enhet (ansvarssted) ved UiB har sin(e) godkjenner(e) i SEBRA som godkjenner oppretting av konto for ansatte og "andre" (gjester o.l.)

For å få opprette brukerkonto ved UiB, må en akseptere universitetet sitt IKT-reglement.