Forskjell mellom versjoner av «BluStar agent»

Fra ithjelp
Hopp til: navigasjon, søk
m
Linje 2: Linje 2:
 
== Hva er BluStar agent? ==
 
== Hva er BluStar agent? ==
  
BluStar agent er et program som kjøres på din PC og kobler deg til Solidus køordningssystemet.
+
BluStar agent er et program som kjøres på din PC og kobler deg til Solidus køordningssystemet. '''Programmet finner man ved å gå til Start-menyen -> All programs -> Solidus eCare -> BluStar Agent.'''
  
 +
Ikonet ser slik ut:
 
[[Fil:blustar.png]]
 
[[Fil:blustar.png]]
  
 
== Pålogging ==
 
== Pålogging ==
 +
Det finnes flere måter å logge på BluStar-agenten, avhengig av om man skal bruke den sammen med et fysisk telefonappart eller ikke.
  
Det finnes flere måter å logge på BluStar-agenten, avhengig av om man skal bruke den sammen med et fysisk telefonappart eller ikke. Mer info om dette kommer i dette avsnittet.
+
===Kun bruke PC til samtalehåndtering===
 +
Forutsetter at man har et telefonnummer som er aktivert for IP-telefoni. Dersom telefonen din er tilkoblet en nettverkskabel (som er tykkere enn en telefonkabel og typisk vil være koblet til et nettverksuttak i veggen), har man en IP-telefon.
 +
 
 +
For IP-telefon (typisk Astra 6753i) er «Extension Password» det samme som PIN-koden for det aktuelle telefonnummeret. Dersom man glemmer eller ikke har PIN-koden til den personlige kontortelefonen, kan denne resettes i [https://sebra.uib.no SEBRA].
 +
 
 +
Når du logger deg inn i BluStar med et IP-telefonnummer blir du utlogget av den fysiske telefonen. «Password»- og «Login ID»- feltet vil bli fylt ut av seg selv uten mulighet til å endre dette. Dersom du logger deg det fysiske telefonapparatet igjen, vil du bli utlogget av BluStar-agenten. Man blir ikke automatisk logget på telefonen igjen, med mindre man starter den på nytt.
 +
 
 +
===Logge på BluStar og bruke fysisk telefonapparat til samtalehåndtering===
 +
Dette er aktuelt dersom man bare bruker BluStar-agenten av og til, gjerne på eget kontor el.l. Da kan det være mer praktisk å ha et fysisk telefonapparat man kan trykke på for å håndtere samtaler i BluStar-agenten. For å unngå at man blir logget av IP-telefonen når man starter BluStar-agenten, må følgende gjøres ''første gang'' man starter programmet:
 +
 
 +
# Logge på BluStar-agenten med telefonnr og PIN-kode. Man blir deretter logget av den fysiske telefonen.
 +
# Klikk på det runde, blå headset-ikonet øverst til venstre og velg "Options".
 +
# Gå til valget "Telephony" og ta vekk krysset for "Use Soft Phone". Klikk OK. Deretter jobber programmet litt og man får meldingen "Call Control Disabled" nederst.
 +
#Logg deretter på det fysiske telefonapparatet med telefonnr og PIN-kode. Meldingen "Online" skal nå vises nederst i BluStar-agenten.
 +
 
 +
Når du logger deg av BluStar, trenger du ikke å foreta deg noe på selve telefonen.
  
  
Linje 25: Linje 42:
 
* [[Solidus - Hvordan spille inn talemeldinger i riktig format]]
 
* [[Solidus - Hvordan spille inn talemeldinger i riktig format]]
 
* [[Solidus - legge inn egne talemeldinger]]
 
* [[Solidus - legge inn egne talemeldinger]]
 +
* [[Solidus - Manuelt stenge eller åpne en telefonkø]]
 +
 +
[[Kategori:Telefoni]]
  
 
[[Kategori:Telefoni]]
 
[[Kategori:Telefoni]]

Revisjonen fra 21. nov. 2013 kl. 10:57

Informasjon.gif Under utvikling! Denne siden er under utvikling og ble sist oppdatert 21.11.2013 av Sbi041 . Artikkelen kan eksistere på engelsk. Se etter en språklenke i menyen til venstre.

Hva er BluStar agent?

BluStar agent er et program som kjøres på din PC og kobler deg til Solidus køordningssystemet. Programmet finner man ved å gå til Start-menyen -> All programs -> Solidus eCare -> BluStar Agent.

Ikonet ser slik ut: Blustar.png

Pålogging

Det finnes flere måter å logge på BluStar-agenten, avhengig av om man skal bruke den sammen med et fysisk telefonappart eller ikke.

Kun bruke PC til samtalehåndtering

Forutsetter at man har et telefonnummer som er aktivert for IP-telefoni. Dersom telefonen din er tilkoblet en nettverkskabel (som er tykkere enn en telefonkabel og typisk vil være koblet til et nettverksuttak i veggen), har man en IP-telefon.

For IP-telefon (typisk Astra 6753i) er «Extension Password» det samme som PIN-koden for det aktuelle telefonnummeret. Dersom man glemmer eller ikke har PIN-koden til den personlige kontortelefonen, kan denne resettes i SEBRA.

Når du logger deg inn i BluStar med et IP-telefonnummer blir du utlogget av den fysiske telefonen. «Password»- og «Login ID»- feltet vil bli fylt ut av seg selv uten mulighet til å endre dette. Dersom du logger deg på det fysiske telefonapparatet igjen, vil du bli utlogget av BluStar-agenten. Man blir ikke automatisk logget på telefonen igjen, med mindre man starter den på nytt.

Logge på BluStar og bruke fysisk telefonapparat til samtalehåndtering

Dette er aktuelt dersom man bare bruker BluStar-agenten av og til, gjerne på eget kontor el.l. Da kan det være mer praktisk å ha et fysisk telefonapparat man kan trykke på for å håndtere samtaler i BluStar-agenten. For å unngå at man blir logget av IP-telefonen når man starter BluStar-agenten, må følgende gjøres første gang man starter programmet:

  1. Logge på BluStar-agenten med telefonnr og PIN-kode. Man blir deretter logget av den fysiske telefonen.
  2. Klikk på det runde, blå headset-ikonet øverst til venstre og velg "Options".
  3. Gå til valget "Telephony" og ta vekk krysset for "Use Soft Phone". Klikk OK. Deretter jobber programmet litt og man får meldingen "Call Control Disabled" nederst.
  4. Logg deretter på det fysiske telefonapparatet med telefonnr og PIN-kode. Meldingen "Online" skal nå vises nederst i BluStar-agenten.

Når du logger deg av BluStar, trenger du ikke å foreta deg noe på selve telefonen.


Bruk av BluStar-agenten og Desktop Manager

Du kan lese mer om Blustar-programmet i denne veiledningen. Håndtering av samtaler og saksbehandling med skjermbilder.

Veiledning for Desktop Manager. Mange bruker fremdeles Desktop Manager, som er et eldre program som har mye av den samme funksjonaliteten som BluStar Agent.

Solidus eCare

Solidus eCare er et callcenter-system for å organisere innkommende telefonsamtaler. Når man ringer et telefonnummer som håndteres av Solidus vil systemet sende innringer gjennom et forhåndsdefinert sett av regler (f eks menyvalg, talemeldinger osv) og deretter over til en saksbehandler eller i kø dersom ingen er ledige i øyeblikket. BluStar Agent er en del av programvaren som følger med dette systemet.


Se også: