IT-forum 2006 og Iphone brukerinfo: Forskjell mellom sider

Fra IThjelp
(Forskjell mellom sider)
(Ny side: == Invitasjon til våren 2006 == IT-forum våren 2006 vert i Ulvik i Hardanger, på Brakanes Hotell. Sett av torsdag 30. og fredag 31. mars til å delta på forumet. 30. mars vil tem…)
 
 
Linje 1: Linje 1:
== Invitasjon til våren 2006  ==
[[en:Iphone_userinfo]]
{{Autoritativ informasjon}}{{BRA}}
= Viktig informasjon til brukere ved UiB som ønsker å anskaffe iPhone =


'''Før man bestiller iPhone gjennom UiBs innkjøpsavtale, må bruker være klar over og akseptere følgende:'''


IT-forum våren 2006 vert i Ulvik i Hardanger, på Brakanes Hotell.
iPhone skal '''IKKE''' kobles til klientmaskiner (PC eller Mac) som kjører UiBs


klientdriftsoppsett og driftes av IT-avdelingen.


Sett av torsdag 30. og fredag 31. mars til å delta på forumet.
=== Priser og abonnement ===


Alle priser er nettopriser etter rabatt og er oppgitt eks mva.


30. mars vil temaet vera omstilling.
Kjøp av iPhone på vår avtale, med våre priser, forutsetter 24. mnd. bindingstid mot NetCom.
Som avslutning "omstillingsdagen" vil professor Holger Ursin snakka om stress: myte eller realitet.
Ved eventuell oppsigelse av avtalen før utløp av avtaletiden, påløper det et bruddgebyr


kr. 1500,-


31. mars har vi invitert Uninett som skal snakka om nasjonale tenester, FEIDE og GigaCampus. Vidare vil professor Ladislav Kocbach ved institutt for fysikk og teknologi halda eit foredrag om IT- frihet og kontroll.
Kjøp av iPhone 3GS medfører at du må ha to abonnement hos NetCom
”Trådløs Bedrift Express Basic” for ordinær GSM trafikk – kr. 19,90 pr. mnd.
Bruk av iPhone 3GS medfører høyere forbruk av nedlastet data enn hva man er vant med.


Det må derfor tegnes et abonnement med tilleggstjeneste for data
”Connect Premium” data abonnement - kr. 99- pr. mnd. (normalt kr 399,-)


Det kjem meir informasjon om transport til og frå Ulvik.
'''”Connect Premium” gir  fri databruk i Norge'''.


Med denne prisplanen kan man være online så mye man ønsker uten noen tilleggskostnad.


Velkommen til IT-forum våren 2006.
'''''Vi gjør spesielt oppmerksom på at alle tilleggstjenester for datatrafikk gjelder forbruk i Norge, og at alt forbruk utenfor Norges grenser (roaming) belastes etter egne, langt høyere, takster.
'''''
Ringepriser er uendrede i forhold til UiBs vanlige avtalepriser. Pt 0,24


For å oppnå disse betingelsene '''må '''telefon og abonnement bestilles via IT-avdelingen.


'''''Det kan ikke gjøres private kjøp for ansatte ved UiB/UNIFOB på denne avtalen.'''''


=== Bruk av telefonen. Tjenester og støtte ===


Helsing
Som nevnt - iPhone skal '''IKKE''' kobles til klientmaskiner (PC eller Mac) som kjører UiBs klientdriftsoppsett og driftes av IT-avdelingen.


Brukere som kjøper iPhone må ha en '''privat (ikke UiB-driftet) PC eller Mac med iTunes installert''', som de bruker til å aktivere telefonen før bruk. Også oppdateringer av telefonens systemprogram ("firmware") må gjøres av brukeren selv på privat PC.


Arild Sandal
IT-avdelingen bistår ikke med aktivisering eller oppdateringer.


IT-avdelinga
Eventuelle kjøp og nedlasting av programmer, musikkfiler e.l. til iPhone skal gjøres på '''privat maskin''' og betales privat. '''IT-avdelingen har ingen befatning med og tilbyr ingen tjenester eller støtte i forbindelse med slikt.'''


IT-avdelingen publiserer veiledning for hvordan man kan konfigurere telefonen til å kommunisere med UiBs e-post- og kalendertjenester og med UiBs trådløse nett (på steder der dette er tilgjengelig). Når iPhone er konfigurert i henhold til denne veiledningen kan den synkroniseres mot UiBs e-post- og kalendertjenester over mobilnettet eller trådløst internett


Ved eventuelle feil eller problemer med iPhone telefonen, kan IT-avdelingen bistå med enkel feilsøking, full tilbakestilling av apparatet til fabrikkinnstillinger ("hardware reset") og eventuelt sende apparatet til service hvis det er konstatert maskinfeil.


== Sakliste for IT-forum våren 2006  ==
'''Ved serviceinnlevering kan ikke IT-avdelingen tilby lånetelefon av samme type.'''


IT-avdelingen gir ikke hjelp med installasjon, konfigurasjon eller bruk av iPhone ut over det som er nevnt her.


{|
[[Kategori:Mobiltelefoni]]
|'''Tid:'''
[[Kategori:Autoritativ informasjon]]
|Torsdag og fredag 30. - 31. mars
[[Kategori:Verifiserte sider]]
|-
|'''Sted:'''
|[http://www.brakanes-hotel.no/ Rica Brakanes Hotel, Ulvik i Hardanger]
|-
|}
 
 
 
 
 
 
'''Sakliste'''
 
'''Torsdag 30/3  Tema: Omstilling'''
 
 
 
{| border="1" cellpadding="1" cellspacing="0,5" width="50%"
|bgcolor="LightGrey" align="|08.00
|bgcolor="LightGrey" align="|Bussavgang frå Bergen til Ulvik
|-
|bgcolor="LightGrey" align="|10.30
|bgcolor="LightGrey" align="|Noko å bite i
|-
|11.00
|'''Utfordringar og visjonar for den nye IT-avdelinga '''
|-
|11.30
|Utfordringar og visjonar for dei nye seksjonane [[medium:IT-Forum_2006v_IT-avd_Bu-1-.pdf |[pdf]]] v/ Tor Bu
 
- Seksjon for applikasjonar  [[medium:IT-forum_2006v_applikasjoner_Sandal-1-.pdf |[pdf]]] v/ Arild Sandal
 
- Seksjon for infrastruktur  [[medium:IT-forum_2006v_infrastruktur_Johnsen-1-.pdf |[pdf]]] v/ Jan Johnsen
 
- Seksjon for brukarstøtte  [[medium:IT-forum_2006v_brukerstotte_Saasen-1-.pdf |[pdf]]] v/ Øystein Saasen
 
- - BRITA  [[medium:IT-forum_2006v_BRITA_Hansen-1-.pdf |[pdf]]] v/ Siri Hansen
 
Synspunkt frå Medisinsk fakultet  [[medium:IT-forum_2006v_medfa_Opedal-1-.pdf |[pdf]]] v/ Helge Opedal
|-
|bgcolor="LightGrey" align="|13.00
|bgcolor="LightGrey" align="|Lønsj
|-
|14.00
|Fagforeiningane har ordet
 
- Parat  [[medium:IT-forum_2006v_parat_Johannessen-1-.pdf |[pdf]]] v/ Gerd Johannessen
 
- NTL  [[medium:IT-forum_2006v_NTL_Skavland-1-.pdf |[pdf]]] v/ Ragnfrid Skavland
|-
|15.00
|'''Status etter omstillingssamtalane '''
 
v/ Odd Hellesøy
|-
|bgcolor="LightGrey" align="|15.30
|bgcolor="LightGrey" align="|Pause
|-
|16.00
|'''Kva kjenneteiknar serviceorganisasjonar'''  [[medium:IT-forum_2006v_tjeneste-org_Jensen-1-.pdf |[pdf]]] v/ Thor Øyvind Jensen Adm.org
|-
|16.45
|'''Stress: myte eller realitet''' v/ Professor Holger Ursin, HALOS
|-
|bgcolor="LightGrey" align="|17.30
|bgcolor="LightGrey" align="|Pause
|-
|18.45
|'''Kåseri om Olav H. Hauge ''' v/ Tor Bu og Steinar Bergo
|-
|bgcolor="LightGrey" align="|19.30
|bgcolor="LightGrey" align="|Middag
|-
|}
 
 
 
 
 
 
 
== Fredag 31/3  ==
 
'''Tema: UNINETT: GigaCampus og nasjonale tenester, m.m.  '''
 
 
{| border="1" cellpadding="1" cellspacing="0,5" width="50%"
|09.00
|Innleiing til FEIDE [[medium:IT-forum_2006v_FEIDE-intro_Bjorndal-1-.pdf |[pdf]]] v/ Elin Bjørndal
 
Innleiing til GigaCampus v/ Jan I Ellertsen
|-
|09.30
|'''FEIDE bind saman datasystem'''  [medium:IT-forum_2006v_FEIDE_Melve-1-.pdf |[pdf]]] v/ Ingrid Melve, UNINETT
|-
|bgcolor="LightGrey" align="|10.30
|bgcolor="LightGrey" align="|Pause
|-
|11.00
|'''GigaCampus: Betre Campus til Kvardags'''  [[medium:IT-forum_2006v_GigaCampus_Faltinsen-1-.pdf |[pdf]]] v/ Vidar Faltinsen, UNINETT
|-
|bgcolor="LightGrey" align="|12.00
|bgcolor="LightGrey" align="|Lønsj
|-
|13.00
|IT-fridom og kontroll v/ Professor Ladislav Kocbach, IFT
|-
|bgcolor="LightGrey" align="|14.00
|bgcolor="LightGrey" align="|Avslutning
|-
|bgcolor="LightGrey" align="|14.30
|bgcolor="LightGrey" align="|Bussavgang frå Ulvik til Bergen.
|-
|}
 
[[Kategori:IT-forum]]

Sideversjonen fra 8. okt. 2010 kl. 08:26

Informasjon.gif Autoritativ informasjon! Denne siden inneholder informasjon som er autoritativ og vedlikeholdes av IT-avdelingen.

Viktig informasjon til brukere ved UiB som ønsker å anskaffe iPhone

Før man bestiller iPhone gjennom UiBs innkjøpsavtale, må bruker være klar over og akseptere følgende:

iPhone skal IKKE kobles til klientmaskiner (PC eller Mac) som kjører UiBs

klientdriftsoppsett og driftes av IT-avdelingen.

Priser og abonnement

Alle priser er nettopriser etter rabatt og er oppgitt eks mva.

Kjøp av iPhone på vår avtale, med våre priser, forutsetter 24. mnd. bindingstid mot NetCom. Ved eventuell oppsigelse av avtalen før utløp av avtaletiden, påløper det et bruddgebyr på

kr. 1500,-

Kjøp av iPhone 3GS medfører at du må ha to abonnement hos NetCom ”Trådløs Bedrift Express Basic” for ordinær GSM trafikk – kr. 19,90 pr. mnd. Bruk av iPhone 3GS medfører høyere forbruk av nedlastet data enn hva man er vant med.

Det må derfor tegnes et abonnement med tilleggstjeneste for data ”Connect Premium” data abonnement - kr. 99- pr. mnd. (normalt kr 399,-)

”Connect Premium” gir fri databruk i Norge.

Med denne prisplanen kan man være online så mye man ønsker uten noen tilleggskostnad.

Vi gjør spesielt oppmerksom på at alle tilleggstjenester for datatrafikk gjelder forbruk i Norge, og at alt forbruk utenfor Norges grenser (roaming) belastes etter egne, langt høyere, takster.

Ringepriser er uendrede i forhold til UiBs vanlige avtalepriser. Pt 0,24

For å oppnå disse betingelsene telefon og abonnement bestilles via IT-avdelingen.

Det kan ikke gjøres private kjøp for ansatte ved UiB/UNIFOB på denne avtalen.

Bruk av telefonen. Tjenester og støtte

Som nevnt - iPhone skal IKKE kobles til klientmaskiner (PC eller Mac) som kjører UiBs klientdriftsoppsett og driftes av IT-avdelingen.

Brukere som kjøper iPhone må ha en privat (ikke UiB-driftet) PC eller Mac med iTunes installert, som de bruker til å aktivere telefonen før bruk. Også oppdateringer av telefonens systemprogram ("firmware") må gjøres av brukeren selv på privat PC.

IT-avdelingen bistår ikke med aktivisering eller oppdateringer.

Eventuelle kjøp og nedlasting av programmer, musikkfiler e.l. til iPhone skal gjøres på privat maskin og betales privat. IT-avdelingen har ingen befatning med og tilbyr ingen tjenester eller støtte i forbindelse med slikt.

IT-avdelingen publiserer veiledning for hvordan man kan konfigurere telefonen til å kommunisere med UiBs e-post- og kalendertjenester og med UiBs trådløse nett (på steder der dette er tilgjengelig). Når iPhone er konfigurert i henhold til denne veiledningen kan den synkroniseres mot UiBs e-post- og kalendertjenester over mobilnettet eller trådløst internett

Ved eventuelle feil eller problemer med iPhone telefonen, kan IT-avdelingen bistå med enkel feilsøking, full tilbakestilling av apparatet til fabrikkinnstillinger ("hardware reset") og eventuelt sende apparatet til service hvis det er konstatert maskinfeil.

Ved serviceinnlevering kan ikke IT-avdelingen tilby lånetelefon av samme type.

IT-avdelingen gir ikke hjelp med installasjon, konfigurasjon eller bruk av iPhone ut over det som er nevnt her.