Innkjøpsveiledning og IT brukerstøtte: Forskjell mellom sider

Fra IThjelp
(Forskjell mellom sider)
Ingen redigeringsforklaring
 
mIngen redigeringsforklaring
 
Linje 1: Linje 1:
{{Autoritativ informasjon}}
{{Autoritativ informasjon}}
'''BRITA''' - Brukerstøtte ved IT-avdelingen er IT-avdelingens brukerstøttesenter. BRITA er IT-avdelingens kontaktpunkt for alle henvendelser om brukerstøtte for ansatte.


=== Data- og teleutstyr ===
BRITA tar i mot melding om feil, henvendelser om installasjoner og andre driftsoppgaver o.l., enten pr. telefon eller gjennom Issue-tracker.
[https://intranett.uib.no/uPortal/tag.idempotent.render.userLayoutRootNode.target.275.uP?uP_sparam=focusedTabID&focusedTabID=133&uP_sparam=mode&mode=view&uP_root=root&link_id_path=146259&loc_code_path=2210&menu_type=11 Les IT-avdelingens innkjøpsveiledning på intranett (krever pålogging)]


'''INNKJØPSVEILEDNINGEN SKAL FØLGES !!'''
=== Kontakt BRITA: ===
*[https://bs.uib.no Registrer spørsmål, problem eller bestilling til BRITA] (krever innlogging) - Issue tracker.
*Telefon internt på UiB: '''84700'''
*Telefon utenfor UiB: '''55 58 47 00'''


Det er  viktig  at du følger innkjøpsveiledningen når du skal kjøpe data- og teleutstyr.
BRITA har åpent i arbeidstiden, kl. 0800-1545 mandag-fredag hele året.
Innkjøpsveiledningen viser til datamaskiner, skrivere og annet datautstyr som er testet og  kvalitetssikret av oss. For å sikre stabil drift og effektiv brukerstøtte er IT-avdelingen avhengige av at datautstyret er standardisert og at det samspiller med våre systemer (se også  [[serviceerklæring fra IT-avdelingen]]. Det er derfor viktig at innkjøpsanbefalingene følges.




Universitetet i Bergen har bindende rammeavtaler for alt kjøp av datautstyr. Det er '''ikke''' anledning til å gå utenom disse avtalene og kjøp fra andre leverandører. For utfyllende informasjon se  [http://regler.uib.no/regelsamling/show.do?id=297 retningslinjer for innkjøp av varer og tjenester i Regelsamlingen], samt [http://innkjop.uib.no Innkjøpsguiden].


[[Fil:Eksempel.jpg|200px]]


[[:Category:Innkjøp|Alle sider om IT-innkjøp]]
[[Kategori:Brukerstøtte]]
 
[[Kategori:Innkjøp|Alle artikler om innkjøp]]
[[Kategori:Innkjøp]]

Sideversjonen fra 19. feb. 2010 kl. 07:07

Informasjon.gif Autoritativ informasjon! Denne siden inneholder informasjon som er autoritativ og vedlikeholdes av IT-avdelingen.

BRITA - Brukerstøtte ved IT-avdelingen er IT-avdelingens brukerstøttesenter. BRITA er IT-avdelingens kontaktpunkt for alle henvendelser om brukerstøtte for ansatte.

BRITA tar i mot melding om feil, henvendelser om installasjoner og andre driftsoppgaver o.l., enten pr. telefon eller gjennom Issue-tracker.

Kontakt BRITA:

BRITA har åpent i arbeidstiden, kl. 0800-1545 mandag-fredag hele året.


Eksempel.jpg