Mac OS X: Legge til nettverksskriver og IT brukerstøtte: Forskjell mellom sider

Fra IThjelp
(Forskjell mellom sider)
(Ny side: {{Mangler bilder | url=http://it.uib.no/?mode=show_page&link_id=2568&sublink_id=155462&subsublink_id=157620&toplink_id=1577}} {{Trenger gjennomgang}} Start opp "Systemvalg" og velg "Utskri...)
 
mIngen redigeringsforklaring
 
Linje 1: Linje 1:
{{Mangler bilder | url=http://it.uib.no/?mode=show_page&link_id=2568&sublink_id=155462&subsublink_id=157620&toplink_id=1577}}
{{Autoritativ informasjon}}
{{Trenger gjennomgang}}
'''BRITA''' - Brukerstøtte ved IT-avdelingen er IT-avdelingens brukerstøttesenter. BRITA er IT-avdelingens kontaktpunkt for alle henvendelser om brukerstøtte for ansatte.
Start opp "Systemvalg" og velg "Utskrift og faks".


BRITA tar i mot melding om feil, henvendelser om installasjoner og andre driftsoppgaver o.l., enten pr. telefon eller gjennom Issue-tracker.


Du får da opp dialogboksen for skrivere. Klikk "+" for å legge til ny skriver:
=== Kontakt BRITA: ===
*[https://bs.uib.no Registrer spørsmål, problem eller bestilling til BRITA] (krever innlogging) - Issue tracker.
*Telefon internt UiB: '''84700'''
*Telefon utenfor UiB: '''55 58 47 00'''


BRITA har åpent i arbeidstiden, kl. 0800-1545 mandag-fredag hele året.


Skrivernavigeringsvinduet kommer da opp. Dette skal fylles ut tilsvarende det bildet her viser:




    * Velg ""IP-skriver" øverst.
[[Fil:Eksempel.jpg|200px]]
    * På "Protokoll:" velges "Line Printer Daemon - LPD"
    * Addresse: velg skriverservernavnet, vanligvis er dette "print.uib.no"
    * Kø: Velg navnet på skriveren /køen (Dette skal normalt være merket på selve skriveren).
    * "Navn" og "Sted" er beskrivende felt som kan fylles ut slik at du kjenner igjen hvilken skriver dette er.
    * Under "Skriv ut med" må du velge produsent og modell for skriveren.
    * Klikk til slutt "legg til".


Du kommer da tilbake til skrivernavigeringsvinduet og skriveren er klar til bruk.
[[Kategori:Brukerstøtte]]

Sideversjonen fra 19. feb. 2010 kl. 07:07

Informasjon.gif Autoritativ informasjon! Denne siden inneholder informasjon som er autoritativ og vedlikeholdes av IT-avdelingen.

BRITA - Brukerstøtte ved IT-avdelingen er IT-avdelingens brukerstøttesenter. BRITA er IT-avdelingens kontaktpunkt for alle henvendelser om brukerstøtte for ansatte.

BRITA tar i mot melding om feil, henvendelser om installasjoner og andre driftsoppgaver o.l., enten pr. telefon eller gjennom Issue-tracker.

Kontakt BRITA:

BRITA har åpent i arbeidstiden, kl. 0800-1545 mandag-fredag hele året.


Eksempel.jpg