Hvordan lese elektroniske bøker gratis via UiB

Fra IT-hjelp UiB

Informasjon.gif Har du lyst til å gi oss en
Tilbakemelding
på denne siden?

e-bibliotek

Som student eller ansatt ved UiB er man registrert som lånekunde hos Universitetsbiblioteket. I tillegg til det trykte materialet som er tilgjengelig ved de forskjellige fakultetsbibliotekene, gir dette deg også tilgang til en stor mengde elektroniske tidsskrifter og bøker gjennom Universitetsbibliotekets avtaler. For å få tilgang til disse dokumentene må man enten benytte aktuelle web-tjenester fra en PC i UiB sitt nett, eller benytte VPN-tilkobling, via proxy eller SSH fra privat PC.

• En har også tilgang til Retriever-Atekst. Her kan du søke etter artikler som har vært på trykk i norske aviser, tidsskrifter og telegrambyrå. Så sant du er koblet opp mot UiB kan du klikke Logg inn uten å oppgi brukernavn og passord.