UiB bytter mobiloperatør til Telia: Forskjell mellom sideversjoner

Fra ithjelp
mIngen redigeringsforklaring
Linje 45: Linje 45:
Telia vil etter avtale være representert på porteringsdagen og kan gi hjelp.
Telia vil etter avtale være representert på porteringsdagen og kan gi hjelp.


Øvrig støtte fås gjennom:
Du kan også kontakte Telia på:


Telefon: Telia B2B Customer Support, 05051
Telefon: Telia B2B Customer Support, tlf. 05051


Chat og e-post: [https://telia.no/bedrift/kundeservice/kontakt https://telia.no/bedrift/kundeservice/kontakt]
Chat og e-post: [https://telia.no/bedrift/kundeservice/kontakt https://telia.no/bedrift/kundeservice/kontakt]


Du kan også kontakte [[BRITA|brukerstøttesenteret BRITA]] som vanlig.
Du kan også kontakte [[BRITA|brukerstøttesenteret BRITA]] som vanlig.

Sideversjonen fra 11. jan. 2019 kl. 10:39

Universitetet i Bergen har sammen med resten av universitets- og høyskolesektoren i Norge inngått avtale med Telia om mobilabonnement. Det betyr at alle mobilabonnementer som UiB eier og betaler for, skal overføres (porteres) fra Telenor til Telia.

På tidspunktet for overgang (portering) vil ditt nåværende Telenor-abonnement slutte å fungere. Du vil få en påminnelse om dette tilsendt på SMS fra Telia. Dersom det planlagte tidspunktet ikke passer, kan du få utsatt det. Du får nærmere informasjon om hvordan det skal gjøres.


Hva må jeg som bruker gjøre?

Du får et nytt SIM-kort gjennom ditt institutt/avdeling. Du må selv bytte SIM-kort i mobiltelefonen din på porteringstidspunktet. Kortet plasseres i din nåværende telefon. SIM-kortet har en unik PIN-kode som du får sammen med ditt nye SIM-kort. Denne er skjult bak et skrapefelt.

Husk å ha det nye Telia SIM-kortet tilgjengelig slik at du får byttet kort på porteringstidspunktet. Dette tidspunktet blir kommunisert senere, også på SMS.

Dersom du ønsker å bytte PIN-kode kan du gjøre dette under Innstillinger på telefonen din etter du har byttet kort. Se også https://telia.no/sim-pin-puk.

Bytte av SIM-kort medfører normalt ikke endringer på telefonen og det som er lagret der. Vi anbefaler deg likevel å ta sikkerhetskopi av telefonen før byttet. Vi oppfordrer deg også til å ha brukernavn og passord til f.eks. Google Play og Apple-ID tilgjengelig dersom du skulle få spørsmål om dette.


Hvilke apper trenger jeg?

Du beholder alle appene på telefonen din. Etter byttet kan du slette apper som er tilpasset tjenester fra din tidligere operatør ("Mitt Telenor" og "Mobilt Bedriftsnett").

For å få fullt utbytte av ditt nye Telia-abonnement bør du installere disse appene:


MittTeliaLogo.png

Mitt Telia Mitt Telia gir oversikt over mobilbruk. Det kan være kjekt å ha kontroll på kostnadene som kan komme utover det som er inkludert i månedsprisen. Har du ringt til utlandet, betalt parkering, kjøpt brus eller gitt din stemme til de du heier på via mobilen, får du saldo på forbruket i denne appen.



TeliaBedriftsnettLogo.png

Telia Bedriftsnett Telia mobilapplikasjon som gjør at du enkelt kan sette over samtaler, styre egen tilgjengelighet og se om dine kolleger er opptatt eller tilgjengelige på telefon.


BankID på mobil

Det nye SIM-kortet støtter Bank-ID. Bank-ID på mobil er knyttet mot SIM-kortnummeret, du må derfor endre dette til det nye kortet. Husk din kodebrikke på porteringstidspunktet. Les mer på https://telia.no/kundeservice/bankid/kom-i-gang og https://www.bankid.no/privat/kom-i-gang/ https://www.bankid.no/privat/kom-i-gang/]

Om du ikke har kodebrikke for Bank-ID, bestill dette i dag så har du det klart til porteringstidspunktet.

Hjelp rundt overgangen

Telia vil etter avtale være representert på porteringsdagen og kan gi hjelp.

Du kan også kontakte Telia på:

Telefon: Telia B2B Customer Support, tlf. 05051

Chat og e-post: https://telia.no/bedrift/kundeservice/kontakt

Du kan også kontakte brukerstøttesenteret BRITA som vanlig.