Forskjell mellom versjoner av «Fraværsmelding»

Fra ithjelp
Hopp til: navigasjon, søk
(Ny side: {{Verifisert|person=mgmjv|avdeling=IT-avdelingen| dato=19. jan 2010}} Vi gjør oppmerksom på at det er bare dersom man har bedt om det i brukerdata for telefonen at telefonnummeret har ta...)
(Ingen forskjell)

Revisjonen fra 19. jan. 2010 kl. 18:29

Verifisert av IT-avdelingen Innholdet er verifisert korrekt av mgmjv ved IT-avdelingen 19. jan 2010.


Vi gjør oppmerksom på at det er bare dersom man har bedt om det i brukerdata for telefonen at telefonnummeret har talepostkasse.

Blinker det i [Meld. venter]-knappen - eller det kommer et sporadisk ring på telefonen uten at det er noen som ringer - har du fått inn en melding i talepostkassen. Det vil senere bli sendt ut en utførlig bruksanvisning, her er kun en kortfattet nødhjelp:

Høre meldinger i talepostkassen fra din egen kontortelefon:

Trykk den blinkende [Meld. venter]-knappen, eller ring 88550. Damestemmen spør om personlig kode: trykk 1234#. (se under om å endre kode) Du blir forklart hva du kan gjøre. Trykk for å høre meldinger. Mens du hører, kan du trykke (tilbakespoling), (stopp/start) og (neste)

Meldinger som har blitt hørt, blir ikke avspilt neste gang du trykker under punkt 3). De kan hentes opp igjen dersom du i stedet trykker først og så . Meldinger kan lagres dersom du stopper dem (8) og trykker og . Gjøres ikke det, vil avspilte meldinger bli slettet etter et par dager. Du bør ikke lagre meldinger over lang tid, da postkassen kan gå full.

Høre meldinger i talepostkassen utenfra (du må bruke telefon med og -taster)

Ring (+47) 5558 8550. Damestemmen spør om postkassenummer. Tast inn ditt femsifrede internnummer. Damestemmen spør om personlig kode: trykk 1234#. (se under om å endre kode) Du blir forklart hva du kan gjøre. Trykk for å høre meldinger. Mens du hører, kan du trykke (tilbakespoling), (stopp/start) og (neste)

Legge inn egne hilsningsmeldinger som erstatter standardsvaret:

Ring 88550 Tast inn personlig kode (se over) Tast for hilsningsbeskjed. Tast for generell melding. Følg anvisningen nøye.

Endre personlig kode:

Ring 88550 Tast inn personlig kode (den gamle koden) Tast for instillinger Tast , og og følg anvisningen. Husk den nye koden du har lagt inn!

Når blir de som ringer deg satt over til talepostkassen?

Dersom din telefon er programmert til å sette over til talepostkassen (dette er eventuelt gjort i sentralen), vil innringer kunne bli overflyttet til talepostkassen enten etter ca. 6 ring, eller umiddelbart dersom [Vid.Kobling]-knapp har blitt nedtrykt og lyser. Vi anbefaler at dere eventuelt prøver om dette fungerer korrekt. Dersom din telefon er programmert til å sette over til en lokal ekspedisjon eller ikke setter over til noen, kan du likevel manuelt medflytte til talepostkassen: [C]. Dersom du benytter fraværsmarkering (...), vil de som ringer fra bylinje mellom annet få mulighet til å legge beskjed i talepostkassen. Hvordan du fraværsmarkerer deg, kan du lese i brukerveiledningen som ble lagt ut sammen med telefonen.

Programmering av fraværsmarkering

Bruksanvisning for programmering av fraværsmarkering