Skjemaker oppgradering: Forskjell mellom sideversjoner

Fra ithjelp
m (Skjemaker er oppgradert)
Ingen redigeringsforklaring
Linje 28: Linje 28:
Dersom en har behov for å gi tilgang til andre til sitt skjema, meld da dette inn til IT-avdelingen via
Dersom en har behov for å gi tilgang til andre til sitt skjema, meld da dette inn til IT-avdelingen via
* https://hjelp.uib.no
* https://hjelp.uib.no
[[en:Skjemaker upgrade]]

Sideversjonen fra 23. nov. 2020 kl. 11:43

Viktig melding.gif Trenger oversettelse! Denne siden eksisterer kun på norsk eller er mer innholdsrik på norsk og trenger oversettelse. Translate this page with Google:

Tjenesten Skjemaker ble oppgradert torsdag 19.11.2020 fra klokka 16.00.

Tjenesten ble flyttet til ny server.

Les mer om detaljene under.

Mvh IT avdelingen - Universitetet i Bergen

Deltakerliste:

Den skreddersydde løsningen for deltagerliste er fjernet. Det vil fortsatt være mulig å lage egen deltakerliste ved å bruke widgets i Skjemaker, dere finner mer informasjon om hvordan dette gjøres her: https://it.uib.no/Skjemaker

Vi vil gjøre oppmerksom på at man ikke kan publisere deltakerlister offentlig uten at samtykke til dette er eksplisitt innhentet fra deltakerne, vi vil derfor anbefale at denne muligheten kun benyttes i helt spesielle tilfeller.

Innlogging

Feide innloggingen er koplet av og vi har gått tilbake til vanlig UiB LDAP innlogging. Det betyr at du fra 19. november logger inn med ditt UiB brukernavn og passord, og ikke via Feide. Dersom personer uten UiB-konto trenger tilgang til et skjema så må de få en kurskonto eller eksternkonto i Sebra. Alle ansatte kan opprette kurskontoer for ikke-uib personer, hvor en da deretter kan logge inn på Skjemaker. NB: Kurskontoer har en begrenset levetid på 30 dager. Skal en ha lengre tilgang, så må en få en eksternkonto.

Permissions

Tidligere kunne skjemaeiere selv gi andre personer tilgang til sitt skjema. Dette er ikke lenger mulig i den nye versjonen. Dagens tilganger blir selvsagt videreført. Dersom en har behov for å gi tilgang til andre til sitt skjema, meld da dette inn til IT-avdelingen via