Service og Lånetelefon

Fra ithjelp
Revisjon per 4. des. 2019 kl. 09:06 av Jni023 (diskusjon | bidrag)
(diff) ← Eldre revisjon | Nåværende revisjon (diff) | Nyere revisjon → (diff)
Hopp til: navigasjon, søk


Informasjon.gif Har du lyst til å gi oss en
Tilbakemelding
på denne siden?

Under arbeid!


Service på mobiltelefoner

Preview COLOURBOX2196720.jpg

Service på telefoner tas vanligvis gjennom IT-avdelingen, hvor vi etter en vurdering sender telefonen til autorisert verksted som tar seg av service / reparasjon av enheten.

Opprett en sak i UiBhjelp, hvor du forklarer hvorfor du ønsker service på telefonen.

Deretter får du en tilbakemelding fra oss på når du kan komme innom med telefonen.

NB! Du er selv ansvarlig for å ta sikkerhetskopi av innhold på enheten før den leveres inn til oss.

I enkelte tilfeller kan vi være behjelpelige med å hente ut innhold fra telefonen, men dette avhenger av skadeomfang på enheten.

Innlevering av iPhone til service

Iphones.jpg

Ved innlevering av Apple iPhone må man sørge for at skjermlås og funksjonen «Find My iPhone» er skrudd av telefonen før den leveres inn til oss.

Les mer om hvordan man deaktiverer sikkerhetskoden på iPhone på Apple sin supportside.

For å skru av «Find My iPhone» anbefaler vi å følge anvisningene man finner på Appe sin supportside.

Andre spørsmål rundt mobiltelefon og service

https://it.uib.no/Vanlige_sp%C3%B8rsm%C3%A5l_rundt_mobiltelefoni

Lånetelefon

IT-avdelingen har et begrenset antall lånetelefoner av typen Apple iPhone og diverse Android-telefoner.

Ved innlevering av lånt telefon av typen Apple iPhone, skjermlås og funksjonen «Find My iPhone» være skrudd av.

Deretter skal telefonen nullstilles til fabrikkinnstillingene før den leveres inn til oss.

Nullstille Apple iPhone

Se: Apple-logo.pngNullstille iPhone


Nullstille Android-telefon

Se: Android icon 30x30.pngNullstille Android