Problemer med Outlook på UiB-maskiner

Fra ithjelp
Revisjon per 10. feb. 2010 kl. 18:57 av St08187 (diskusjon | bidrag)
Hopp til: navigasjon, søk


Informasjon.gif Har du lyst til å gi oss en
Tilbakemelding
på denne siden?

Viktig melding.gif Mangler kategorisering Denne siden er ikke kategorisert riktig eller ikke kategorisert i det hele tatt. Du kan hjelpe til ved å legge den til i kategorier.


Viktig melding.gif Trenger gjennomgang Denne artikkelen trenger muligens oppdateringer og/eller endringer.

Mal:Flyttet fra ITwiki

Kjør ”start - > Support - > Reparere Mozilla” evt Reparer Outlook

De fleste problemer relatert til Outlook kan fikses ved å kjøre "Reparer Outlook" fra start-support (mens Outlook IKKE er startet). Den vil nullstille oppsettet av Outlook til standard oppsett (peke til riktig server osv). Den vil ikke endre på dine personlige innstillinger som filtre, mailbokser osv, så det skal ikke være noen farer knyttet til å kjøre den. Det eneste man kan tenke på er at den endre på .forward-filen til brukeren, men for de fleste er ikke det noe man trenger tenke på.

Hvis ikke ikonet finnes, er ikke brukeren medlem av "Outlook"-gruppen. For å sjekke om en bruker har exchange-konto, er i outlook-gruppen osv, kan du logge på malurt og skrive "ckex" f.eks. "ckex nkjmb". Du blir da spurt om ditt windows-passord, og får opp info om brukernavnet du spurte etter. Det er også en funksjon for å sjekke dette i issuetracker.

Merk at når man kjører reparer outlook så vil den (fra 13/10 2006) kopiere tilbake brukerens autocomplete (.NK2)-fil når den kjøres. Dette er fordi en del brukere har en ide om at autocomplete = adressebok. Denne filen blir veldig sjelden korrupt, så det skulle ikke være noen fare involvert med å beholde denne filen. Men hvis det likevel skulle være problemer med autocomplete-cachen, kan man kjøre reparer outlook to ganger på rad (uten å starte outlook i mellomtiden), og da vil den ikke kopieres tilbake.