Forskjell mellom versjoner av «Privat datamaskin»

Fra ithjelp
Hopp til: navigasjon, søk
Linje 9: Linje 9:
 
* Oppringt internett (via vanlig telefonabonnement)
 
* Oppringt internett (via vanlig telefonabonnement)
 
* [[Trådløst datanett|Trådløs internettilgang (på campus eller hjemme)]]
 
* [[Trådløst datanett|Trådløs internettilgang (på campus eller hjemme)]]
* Gjestekonto for tilgang til trådløst datanett
+
* [[Gjestetilgang til trådsløsnett|Gjestekonto for tilgang til trådløst datanett]]
 
* Cacheserver (http-proxy) som gjør det mulig å bruke interne tjenester (feks. UB sine databaser og tidsskrift ) selv om en er lokalisert utenfor UiB sitt datanett. For å bruke http-proxyen må du ha brukernavn og passord.
 
* Cacheserver (http-proxy) som gjør det mulig å bruke interne tjenester (feks. UB sine databaser og tidsskrift ) selv om en er lokalisert utenfor UiB sitt datanett. For å bruke http-proxyen må du ha brukernavn og passord.
 
* Råd for kjøp av egen datamaskin
 
* Råd for kjøp av egen datamaskin

Revisjonen fra 19. jan. 2010 kl. 18:00

Universitetet i Bergen gir bare brukerstøtte for ansatte og studenter sine egne datamaskiner via vev. Husk at IT-sikkerhet er viktig for å unngå dataproblemer!

Hjemme-PC: Har du UiB-konto og datamaskin kan du få tilgang til Internett hjemmefra. Med VPN kan du også få tilgang til flere av UiBs nettbaserte tjenester hjemmefra.

Bærbar maskin på campus: UiBs trådløse datanettverk og Internett kan du få tilgang til ved hjelp av UiB-kontop og VPN.