Forskjell mellom versjoner av «Mac OS X: Kjente problemer ved oppgraderinger av OS X»

Fra ithjelp
Hopp til: navigasjon, søk
Linje 14: Linje 14:
  
 
'''Problemer vi vet om pr.idag'''
 
'''Problemer vi vet om pr.idag'''
 
+
                                                                     
 
* Endnote fungerer ikke mot Office 2016
 
* Endnote fungerer ikke mot Office 2016
 
* Endnote fungerer ikke mot Office 365
 
* Endnote fungerer ikke mot Office 365
 
* Brukere har opplevd generelle problemer med Office 365
 
* Brukere har opplevd generelle problemer med Office 365
 
* IT-avdelingen har ikke testet ferdig Office 2016 på El Capitan
 
* IT-avdelingen har ikke testet ferdig Office 2016 på El Capitan
 +
 +
Noen har opplevd problemer under installasjon av operativsystemet, det er derfor anbefalt å ta backup av maskinen før oppgradering.
  
 
'''Dersom du har opplevd problemer med operativsystemet, ta kontakt med BRITA ved å ringe (555) 84700, eller opprette en sak på [https://bs.uib.no/ bs.uib.no]'''
 
'''Dersom du har opplevd problemer med operativsystemet, ta kontakt med BRITA ved å ringe (555) 84700, eller opprette en sak på [https://bs.uib.no/ bs.uib.no]'''

Revisjonen fra 27. okt. 2015 kl. 11:10

Status pr 23.10.15:
Ved Oppgradering av OS 10.10 til 10.11 (Fra Yosemite til El Capitan):

Apple har oppgitt følgende minimumskrav for at maskinen skal kunne kjøre 10.11 El Capitan:

  • OS X versjon 10.6.8 eller nyere
  • 2 GB minne
  • 8,8 GB ledig diskplass

Eldre Mac-maskiner med minimumet på 2 GB - og selv med 4 GB - kan etter oppgradering til El Capitan oppleves som trege å jobbe med.

IT-avdelingen har testet El Capitan mot våre tjenester og pr. i dag ser alt ut til å virke som det skal.

Problemer vi vet om pr.idag

  • Endnote fungerer ikke mot Office 2016
  • Endnote fungerer ikke mot Office 365
  • Brukere har opplevd generelle problemer med Office 365
  • IT-avdelingen har ikke testet ferdig Office 2016 på El Capitan

Noen har opplevd problemer under installasjon av operativsystemet, det er derfor anbefalt å ta backup av maskinen før oppgradering.

Dersom du har opplevd problemer med operativsystemet, ta kontakt med BRITA ved å ringe (555) 84700, eller opprette en sak på bs.uib.no