Iphone brukerinfo: Forskjell mellom sideversjoner

Fra IThjelp
(Litt småplukk, wiki-formatering)
Ingen redigeringsforklaring
 
(3 mellomliggende versjoner av 2 brukere er ikke vist)
Linje 1: Linje 1:
[[en:Iphone_userinfo]]
[[en:Iphone_userinfo]]
{{Autoritativ informasjon}}{{BRA}}
{{Autoritativ informasjon}}


==Viktig informasjon til brukere ved UiB som ønsker å anskaffe iPhone/smarttelefon. ==


=== Priser og abonnement ===
== Bruk av telefonen. Tjenester og støtte ==


UiBs standard-abonnement hos NetCom er "Trådløs Bedrift Express Basic"
IT-avdelingen bistår ikke med aktivering eller oppdateringer. Eventuelle kjøp og nedlasting av programmer, musikkfiler eller lignende til iPhone skal gjøres på privat maskin og betales privat.
som koster 19,90 pr. mnd.
Bruk av iPhone og andre smarttelefoner generer mye datatrafikk, så der
legger vi på tileggstjenesten "Connect Premium" til kr 99,- pr mnd. (ordinært 399,-),
men da er det '''FRI''' datatrafikk i Norge.
Med denne prisplanen kan man være online så mye man ønsker uten tilleggskostnad.


'''''Vi gjør spesielt oppmerksom på at alle tilleggstjenester for datatrafikk gjelder forbruk i Norge, og at alt forbruk utenfor Norges grenser (roaming) belastes etter egne, langt høyere, takster.'''''
IT-avdelingen publiserer veiledning for hvordan man kan konfigurere telefonen til å kommunisere med UiBs e-post- og kalendertjenester og med UiBs trådløse nett (på steder der dette er tilgjengelig). Når iPhone er konfigurert i henhold til denne veiledningen kan den synkroniseres mot UiBs e-post- og kalendertjenester over mobilnettet eller trådløst internett. Se linker til veiledningene under.


Ringepriser er uendrede i forhold til UiBs vanlige avtalepriser, for tiden 0,24 kr pr. minutt.
Ved eventuelle feil eller problemer med iPhone-telefonen, kan IT-avdelingen bistå med enkel feilsøking eller full tilbakestilling av apparatet til fabrikkinnstillinger ("hardware reset") og eventuelt sende apparatet til service, hvis det er konstatert maskinfeil.


For å oppnå disse betingelsene '''må''' telefon og abonnement bestilles via IT-avdelingen.
'''Vi gjør oppmerksom at IT-avdelingen ikke nødvendigvis kan tilby lånetelefon av samme type ved serviceinnlevering.'''
 
'''''Det kan ikke gjøres private kjøp for ansatte ved UiB/UNIFOB denne avtalen.'''''
 
For mer informasjon om innkjøp, se siden [[mobiltelefoni]].
 
=== Bruk av telefonen. Tjenester og støtte ===
 
IT-avdelingen bistår ikke med aktivering eller oppdateringer.
 
Eventuelle kjøp og nedlasting av programmer, musikkfiler eller lignende til iPhone skal gjøres på '''privat maskin''' og betales privat. '''IT-avdelingen har ingen befatning med og tilbyr ingen tjenester eller støtte i forbindelse med slikt.'''
 
IT-avdelingen publiserer veiledning for hvordan man kan konfigurere telefonen til å kommunisere med UiBs e-post- og kalendertjenester og med UiBs trådløse nett (på steder der dette er tilgjengelig). Når iPhone er konfigurert i henhold til denne veiledningen kan den synkroniseres mot UiBs e-post- og kalendertjenester over mobilnettet eller trådløst internett. (Se linker til veiledningene under.)
 
Ved eventuelle feil eller problemer med iPhone telefonen, kan IT-avdelingen bistå med enkel feilsøking eller full tilbakestilling av apparatet til fabrikkinnstillinger ("hardware reset") og eventuelt sende apparatet til service, hvis det er konstatert maskinfeil.
 
'''Ved serviceinnlevering kan ikke IT-avdelingen tilby lånetelefon av samme type.'''


IT-avdelingen gir ikke hjelp med installasjon, konfigurasjon eller bruk av iPhone ut over det som er nevnt her.
IT-avdelingen gir ikke hjelp med installasjon, konfigurasjon eller bruk av iPhone ut over det som er nevnt her.
Linje 49: Linje 27:
[[Oppsett av iPhone 4S mot Exchange]]
[[Oppsett av iPhone 4S mot Exchange]]


[[Kategori:iPhone]]
 
[[Kategori:Apple]]
[[Kategori:Mobile enheter]]
[[Kategori:Mobiltelefoni]]

Siste sideversjon per 22. mai 2019 kl. 09:29

Informasjon.gif Autoritativ informasjon! Denne siden inneholder informasjon som er autoritativ og vedlikeholdes av IT-avdelingen.


Bruk av telefonen. Tjenester og støtte

IT-avdelingen bistår ikke med aktivering eller oppdateringer. Eventuelle kjøp og nedlasting av programmer, musikkfiler eller lignende til iPhone skal gjøres på privat maskin og betales privat.

IT-avdelingen publiserer veiledning for hvordan man kan konfigurere telefonen til å kommunisere med UiBs e-post- og kalendertjenester og med UiBs trådløse nett (på steder der dette er tilgjengelig). Når iPhone er konfigurert i henhold til denne veiledningen kan den synkroniseres mot UiBs e-post- og kalendertjenester over mobilnettet eller trådløst internett. Se linker til veiledningene under.

Ved eventuelle feil eller problemer med iPhone-telefonen, kan IT-avdelingen bistå med enkel feilsøking eller full tilbakestilling av apparatet til fabrikkinnstillinger ("hardware reset") og eventuelt sende apparatet til service, hvis det er konstatert maskinfeil.

Vi gjør oppmerksom på at IT-avdelingen ikke nødvendigvis kan tilby lånetelefon av samme type ved serviceinnlevering.

IT-avdelingen gir ikke hjelp med installasjon, konfigurasjon eller bruk av iPhone ut over det som er nevnt her.

Brukerveiledninger

Manual for å sette opp e-post på iPhone 3G(og eldre modeller) mot Exchange (Outlook):

Oppsett mot Exchange på iPhone 3G og eldre modeller

Oppsett mot exchange på iPhone 3GS og nyere modeller

Oppsett av iPhone 4S (for å komme i gang)

Oppsett av iPhone 4S mot Exchange