Innkjøpsveiledning for AV-utstyr: Forskjell mellom sideversjoner

Fra ithjelp
Ingen redigeringsforklaring
Ingen redigeringsforklaring
Linje 25: Linje 25:


IT-avdelingens Faggruppe for samhandlings- og undervisningsteknologi kan kontaktes på epost fsut-av@it.uib.no
IT-avdelingens Faggruppe for samhandlings- og undervisningsteknologi kan kontaktes på epost fsut-av@it.uib.no
== Generelt om innkjøp på rammeavtaler ==
Ofte stilte spørsmål - Anskaffelser og innkjøp https://www.uib.no/foransatte/101336/ofte-stilte-spørsmål-anskaffelser-og-innkjøp#generelle-sp-rsm-l





Sideversjonen fra 26. mar. 2019 kl. 14:31

UiB har fra og med 13. september 2018 sluttet seg til rammeavtale levert av Unit, for innkjøp av AV-utstyr.

(Unit - Direktoratet for IKT og fellestjenester i høyere utdanning og forskning)


Avtalen har to kategorier.

Kategori A: AV-utstyr

Kategori B: Utstyr for videoproduksjon

Les mer om avtalen her: https://www.unit.no/rammeavtale-av-utstyr rammeavtale-av-utstyr


Det er tre leverandører som er tilsluttet avtalen i UiBs geografiske område: Atea, Kinly og Caverion. UiBs kontakt med disse tre leverandørene skal gå via disse epostadressene:

av.uib@atea.no

post@kinly.com

helge.lilleskare@caverion.com



IT-avdelingens Faggruppe for samhandlings- og undervisningsteknologi kan kontaktes på epost fsut-av@it.uib.no


Generelt om innkjøp på rammeavtaler

Ofte stilte spørsmål - Anskaffelser og innkjøp https://www.uib.no/foransatte/101336/ofte-stilte-spørsmål-anskaffelser-og-innkjøp#generelle-sp-rsm-l


Innkjøp av AV-utstyr under NOK 100.000,-

Avrop gjøres ved enkel prissammenligning mellom tilbud fra de tre leverandørene. (Skjema for dette er under utarbeidelse.)


Innkjøp av AV-utstyr over NOK 100.000,-

Avrop gjøres ved minikonkurranser for de tre leverandørene. Minikonkurranser skal gjennomføres med bistand fra Seksjon for innkjøp. Se https://www.uib.no/foransatte/101349/rammeavtale-med-minikonkurranse


AV-utstyr til nye møterom, og opprustning/modernisering av eldre møterom.

Fra mars 2019 har UiB inngått rammeavtale med Kinly om kjøp og installasjon av AV-utstyr til nye møterom, og opprustning/modernisering av eldre møterom. UiB har avtale om faste priser for utrustning og installasjon av fem forskjellige standardiserte løsninger:

Standard møterom: kr 48.772 + MVA

Forenklet møterom med 65¨ skjerm: kr 12.531 + MVA

Forenklet møterom med 86¨ skjerm: kr 27.815 + MVA

Videomøterom: kr 64.916 + MVA

Videomøterom m/Skype Room System: kr 94.377 + MVA


Møterom.png


Standard møterom

Møterom med fastmontert datamaskin (levert av UiB), AV-styringsenhet på møtebordet, videoprojektor i tak, lerret på vegg. Antatt takhøyde i rommet: 2,7 meter. Sitteplasser for 6 til 14 personer rundt møtebordet. Tilkoblinger for medbrakt utstyr (laptop mm) i to bordbrønner i møtebord. Projektoren skal i tillegg kunne ta imot trådløse signaler fra mobile enheter vha Miracast-teknologi eller tilsvarende.


Lerret.png

Eventuelt utstyr for Skype-for-Business-videomøter bestilles utenom. Se informasjon her: https://it.uib.no/Innkjøpsveiledning_for_kamera_og_mikrofon_til_møterom



Forenklet møterom.png


Forenklet møterom

Møterom uten fast datamaskin, for opptil 6 personer. 65¨ eller 86¨ storskjerm på vegg. Lyd- og bildetilkobling med HDMI-kabel (og eventuelt overganger). Det er ingen AV-styringsenhet i rommet. Skjermen våkner automatisk når den får signal inn. Her brukes vanligvis eget datautstyr og WiFi-nett. Bestillende enhet må bestille PC selv, dersom det er ønsket med fast PC i rommet.

Skjerm.png

Eventuelt utstyr for Skype-for-Business-videomøter bestilles utenom. Se informasjon her: https://it.uib.no/Innkjøpsveiledning_for_kamera_og_mikrofon_til_møterom


Videomøterom.png


Videomøterom

Møterom uten fastmontert datamaskin, for opptil 8 personer. To 65¨ videoskjermer med innebygd høyttaler. Styringsenhet for Skype-for-business (ev. Skype Room System). Her brukes vanligvis eget datautstyr, som kobles til med HDMI-kabel i bordbrønn.


Ta kontakt med Kinly på post@kinly.com for å avtale befaring av aktuelt lokale. Send gjerne med målsatt tegning eller bilde av rommet.

For alle romtyper forutsettes at bestillende enhet selv sørger for at det er tilstrekkelig med strøm- og nettverkspunkter for møteromsutstyret. Kontakt UiBs elektriker for å sikre at dette er klart.

I praksis vil løsningene ligne på malene i varierende grad. Dersom prisen avviker mer en ca 25% fra de oppgitte prisene for våre maler, og det er liten forskjell på utstyrspakken i forhold til malene, bør du rådføre deg med ITA før bestilling.