Innkjøpsveiledning: Forskjell mellom sideversjoner

Fra ithjelp
m (Feil URL til Intranettsiden)
(Ingen forskjell)

Sideversjonen fra 4. nov. 2010 kl. 07:35

Informasjon.gif Autoritativ informasjon! Denne siden inneholder informasjon som er autoritativ og vedlikeholdes av IT-avdelingen.


Generelt om innkjøp av data- og teleutstyr

Det er viktig at du følger innkjøpsveiledningen når du skal kjøpe data- og teleutstyr. Innkjøpsveiledningen viser til datamaskiner, skrivere og annet datautstyr som er testet og kvalitetssikret av oss. For å sikre stabil drift og effektiv brukerstøtte er IT-avdelingen avhengige av at datautstyret er standardisert og at det samspiller med våre systemer (se også serviceerklæring fra IT-avdelingen. Det er derfor viktig at innkjøpsanbefalingene følges.


Universitetet i Bergen har bindende rammeavtaler for alt kjøp av datautstyr. Det er ikke anledning til å gå utenom disse avtalene og kjøp fra andre leverandører.


Innkjøp av mobiltelefoner


Innkjøp av skrivere

Alle nye skrivere og multifunksjons-maskiner skal bestilles med SafeCom Pullprintløsning. Blekkskrivere skal ikke kjøpes inn til noe formål pga. altfor høye driftskostnader, og liten/ingen støtte for bruk i stordrift.

Produktguidene viser anbefalte modeller fra våre leverandører. Det gis ikke brukerstøtte på andre modeller enn dem som er oppgitt i guidene.


Anskaffelse av større IT-løsninger

Universitetsidrektørens kontor har utarbeidet kjøreregler som skal benyttes av enhetene i planleggingen av nye prosjekter og ved større endringer i eksisterende prosjekter. Les mer


Spørsmål om innkjøp?

Dersom du har spørsmål om innkjøp av data- og teleutstyr kan du registrere det til IT-avdelingen på https://bs.uib.no eller ringe BRITA på telefon (555) 84700.