Brukerstøtte for studenter

Fra ithjelp
Revisjon per 4. jul. 2018 kl. 10:07 av Edmmb (diskusjon | bidrag) (Her finner du IT brukerstøtte)
Hopp til: navigasjon, søk


Informasjon.gif Har du lyst til å gi oss en Tilbakemelding på denne siden?

IT-problemer eller spørsmål?

Du kan kontakte IT brukerstøtte på disse måtene:

  • Chat med oss på britachat.app.uib.no (kl 9-15 alle arbeidsdager)
  • Registrer henvendelse: Issue-tracker (krever innlogging)
  • Ring oss (+47) 55 58 47 00 (kl 8-1545 alle arbeidsdager)
  • Møt oss på et av brukerstøtte-stedene på universitetsområdet (se under)
  • Hjelp til selvhjelp håper vi i størst mulig grad å kunne gi via sidene på IT-hjelp.
  • De viktigste IT-tjenestene for studenter finner du mer om på IKT for studenter.

Her finner du IT brukerstøtte

Nummeret refererer til campuskartet under. Klikk på linken for MazeMap-kartreferanse!

Bibliotek for humaniora
37 Haakon Sheteligs plass 7, rom 124
Kl. 10-14 man.-fre.
Det juridiske fakultet 44 Foajéen 6. etg., Rom 638 ved Infosenteret Kl. 10-14 man.-fre.
Bibliotek for samfunnsvitenskap og musikk 44 Foajéen 6. etg., Rom 638 ved Infosenteret Kl. 10-14 man.-fre.
Bibliotek for matematisk-naturvitenskapelige fag 8 Realfagbygget, rom UF5b Kl. 10-14 man.-fre.
Med. og Psyk. fak. B BB-bygget, biblioteket 3. etg., rom 3A112F Kl. Kl. 10-14 man.-fre.
Fakultetet for kunst, musikk og design KMD-bygget, Møllendalsveien 61, 4. etg. kl. 8-17, man., ons. og fre.

UiBkart.jpg

I sommerferien (ca 8 uker) er det ikke IT-assistenter på jobb. Kontakt da IT-avdelingen direkte via BRITA.

IT-assistentene kan hjelpe deg med

  • Spørsmål som gjelder bruk av IT i studiene
  • Problemer som gjelder PC-stuer, studentskrivere og andre IT-tjenester for studenter
  • Tilkobling av privat PC til trådløst nett og utskrift (Mprint)
  • Støtte til PC-er driftet av IT-avdelingen
  • Tilsyn med skrivere (fylle på papir og toner)
  • Videreformidle IT-problemer som IT-assistentene ikke kan løse selv

IT-assistentene kan ikke hjelpe deg med

  • Privat IT-utstyr (ut over tilkobling til UiB-nett eller bruk av UiBs IT-tjenester)
  • Gi studieveiledning
  • Gi hjelp via telefon
  • Spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre - men de vet kanskje hvem du kan spørre