Brukerkonto og tilganger: Forskjell mellom sideversjoner

Fra ithjelp
(Endra lenker til informasjon om brukarkonto studentar, tilsette og gjester. Kunne trengt ein gjennomgang av strukturen og sandre sidenamn her..)
(Ingen forskjell)

Sideversjonen fra 4. nov. 2010 kl. 07:30

Alle studenter og ansatte ved UiB skal ha en brukerkonto. Denne gir tilgang til blant annet tjenester som e-post, lagring, utskrift, hjemmesider, tilgang til Internet fra UiB eller hjemmefra.

SEBRA er UiB sitt sentrale brukeradministrasjonssystem, der man søker om og oppretter konto, bytter passord, søker om ekstra tilganger osv.

Hver enhet (ansvarssted) ved UiB har sin(e) godkjenner(e) i SEBRA som godkjenner oppretting av konto for ansatte og "andre" (gjester o.l.)

For å få opprette brukerkonto ved UiB, må en akseptere universitetet sitt IKT-reglement.