IT-forum 2007 og Iphone brukerinfo: Forskjell mellom sider

Fra IThjelp
(Forskjell mellom sider)
 
 
Linje 1: Linje 1:
== Invitasjon til IT-forum våren 2007 ==
[[en:Iphone_userinfo]]
{{Autoritativ informasjon}}{{BRA}}
= Viktig informasjon til brukere ved UiB som ønsker å anskaffe iPhone =
Til IT-folk og andre interesserte,


'''Før man bestiller iPhone gjennom UiBs innkjøpsavtale, må bruker være klar over og akseptere følgende:'''


IT-avdelingen inviterer til et nytt IT-forum for UiB.
iPhone skal '''IKKE''' kobles til klientmaskiner (PC eller Mac) som kjører UiBs


klientdriftsoppsett og driftes av IT-avdelingen.


Sted: [http://www.hardangerfjord-hotell.no/ Hardangerfjord Hotell, Øystese]
=== Priser og abonnement ===


Tid: Torsdag 19. og fredag 20. april
Alle priser er nettopriser etter rabatt og er oppgitt eks mva.


Kjøp av iPhone på vår avtale, med våre priser, forutsetter 24. mnd. bindingstid mot NetCom.
Programmet er ennå ikke fastlagt, men vil bli kunngjort etter hvert på nettadressen over. Hvis du har forslag eller ideer til programinnslag kan disse meldes til et av medlemmene i programkomiteen: Idar Hessevik ([mailto:hessevik@gfi.uib.no hessevik@gfi.uib.no]), Tor Lædre ([mailto:tor.ladre@it.uib.no tor.ladre@it.uib.no]) eller Magne Bergland ([mailto:magne.bergland@it.uib.no magne.bergland@it.uib.no]).
Ved eventuell oppsigelse av avtalen før utløp av avtaletiden, påløper det et bruddgebyr på


kr. 1500,-


Vi ser fram til et utbytterikt og hyggelig samvær!
Kjøp av iPhone 3GS medfører at du må ha to abonnement hos NetCom
”Trådløs Bedrift Express Basic” for ordinær GSM trafikk – kr. 19,90 pr. mnd.
Bruk av iPhone 3GS medfører høyere forbruk av nedlastet data enn hva man er vant med.


Det må derfor tegnes et abonnement med tilleggstjeneste for data
”Connect Premium” data abonnement - kr. 99- pr. mnd. (normalt kr 399,-)


Med hilsen
'''”Connect Premium” gir  fri databruk i Norge'''.


For IT-avdelingen
Med denne prisplanen kan man være online så mye man ønsker uten noen tilleggskostnad.


'''''Vi gjør spesielt oppmerksom på at alle tilleggstjenester for datatrafikk gjelder forbruk i Norge, og at alt forbruk utenfor Norges grenser (roaming) belastes etter egne, langt høyere, takster.
'''''
Ringepriser er uendrede i forhold til UiBs vanlige avtalepriser. Pt 0,24


Arild Sandal,
For å oppnå disse betingelsene '''må '''telefon og abonnement bestilles via IT-avdelingen.


fungerende IT-direktør
'''''Det kan ikke gjøres private kjøp for ansatte ved UiB/UNIFOB på denne avtalen.'''''


=== Bruk av telefonen. Tjenester og støtte ===


Som nevnt - iPhone skal '''IKKE''' kobles til klientmaskiner (PC eller Mac) som kjører UiBs klientdriftsoppsett og driftes av IT-avdelingen.


Brukere som kjøper iPhone må ha en '''privat (ikke UiB-driftet) PC eller Mac med iTunes installert''', som de bruker til å aktivere telefonen før bruk. Også oppdateringer av telefonens systemprogram ("firmware") må gjøres av brukeren selv på privat PC.


IT-avdelingen bistår ikke med aktivisering eller oppdateringer.


==Sakliste for IT-forum våren 2007 ==
Eventuelle kjøp og nedlasting av programmer, musikkfiler e.l. til iPhone skal gjøres på '''privat maskin''' og betales privat. '''IT-avdelingen har ingen befatning med og tilbyr ingen tjenester eller støtte i forbindelse med slikt.'''


IT-avdelingen publiserer veiledning for hvordan man kan konfigurere telefonen til å kommunisere med UiBs e-post- og kalendertjenester og med UiBs trådløse nett (på steder der dette er tilgjengelig). Når iPhone er konfigurert i henhold til denne veiledningen kan den synkroniseres mot UiBs e-post- og kalendertjenester over mobilnettet eller trådløst internett


{|
Ved eventuelle feil eller problemer med iPhone telefonen, kan IT-avdelingen bistå med enkel feilsøking, full tilbakestilling av apparatet til fabrikkinnstillinger ("hardware reset") og eventuelt sende apparatet til service hvis det er konstatert maskinfeil.
|'''Tid:'''
|Tordag og fredag 19. - 20. april
|-
|'''Stad:'''
|[http://www.hardangerfjord-hotell.no/ Hardangerfjord Hotell, Øystese]
|-
|}


'''Ved serviceinnlevering kan ikke IT-avdelingen tilby lånetelefon av samme type.'''


IT-avdelingen gir ikke hjelp med installasjon, konfigurasjon eller bruk av iPhone ut over det som er nevnt her.


 
[[Kategori:Mobiltelefoni]]
 
[[Kategori:Autoritativ informasjon]]
 
[[Kategori:Verifiserte sider]]
'''Torsdag 19. april '''
 
{| border="1" cellpadding="1" cellspacing="0,5" width="50%"
|bgcolor="LightGrey" align="|08.00
|bgcolor="LightGrey" align="|Avreise fra Bergen med buss
|-
|bgcolor="LightGrey" align="|09.30
|bgcolor="LightGrey" align="|Ankomst Øystese
|-
|10.00
|'''Åpning '''
 
Fung. daglig leder Arild Sandal og fungerende IT-dir./personal- og økonomidirektør Kjell Bernstrøm
 
[[medium:Bernstrom-it-forum2-1-.pdf |[pdf]]]
|-
|10.30
|'''Servervirtualisering og disaster recovery'''
 
IT-sjef Thor-Inge Næsset, Norges Handelshøyskole
|-
|bgcolor="LightGrey" align="|11.30
|bgcolor="LightGrey" align="|Pause
|-
|12.00
|'''Windows Vista'''
 
Overingeniør Thomas Øverland, USIT, UiO  [[medium:Overland_vista_uib_itforum-1-.pdf |[pdf]]]
 
Tor Lædre, IT-avdelingen UiB
|-
|bgcolor="LightGrey" align="|13.00
|bgcolor="LightGrey" align="|Lunsj
|-
|14.00
|'''Datalagringsdirektivet og arbeidsgivers innsyn i elektronisk kommunikasjon'''
 
Senioringeniør Atle Årnes, Datatilsynet [[medium:Atle-Arnes-070417-Bergen-1-.pdf |[pdf]]]
|-
|15.15
|'''Orientering om Eduroam'''
 
Roar Pettersen, IT-avdelingen UiB [[medium:UiB_EduRoam-1-.pdf |[pdf]]]
|-
|bgcolor="LightGrey" align="|15.30
|bgcolor="LightGrey" align="|Pause
|-
|16.00
|'''Blogging, Facebook, Youtube og universitetet ''' [[medium:Walker-IT-forum-UiB-April19-2007-1-.pdf |[pdf]]
 
Førestaman. Jill Walker, Seksjon for humanistisk informatikk, UiB
|-
|bgcolor="LightGrey" align="|17.00
|bgcolor="LightGrey" align="|Slutt på faglig program
|-
|ca. 17.30 - 18.30
|Besøk på [http://www.kabuso.no/ Kabuso-huset], inkludert [http://www.kabuso.no/default.asp?cmd=160 Ingebrigt Vik museet].
 
NB! Egen påmelding på epost til [mailto:neset@it.uib.no neset@it.uib.no]
|-
|bgcolor="LightGrey" align="|ca. 19.30
|bgcolor="LightGrey" align="|Middag
|-
|}
 
 
 
 
 
 
 
 
---------
 
'''Fredag 20. april'''
 
 
{| border="1" cellpadding="1" cellspacing="0,5" width="50%"
|09.00
|'''Google og søketeknikk '''
 
Dr. Christian Sloper, seniorkonsulent Webstep
|-
|10.00
|'''Nye ting i Issuetracker og ITIL-prosessene '''
 
[[medium:ITIL-og-IssueTracker-nytt-1-.pdf |[pdf]]]
 
· Innledning ved Arild Sandal
 
· Revidert Forespørselsprosess (Sidsel Storebø)
 
 
· Registrering av uønskete hendelser (Jan Kristian Walde Johnsen)
 
· KonfigDB integreres mot Big Brother driftsovervåking (Hans Morten Kind)
 
· Gjengangersaker/Problem management (Siri Hansen)
 
· Nye eskaleringsregler for incidents (Siri Hansen)
|-
|bgcolor="LightGrey" align="|11.00
|bgcolor="LightGrey" align="|Pause
|-
|11.15
|'''Ny eksternweb ved UiB '''
 
Prosjektleder Bodil Kjelstrup, Formidlingsavdelingen UiB [[medium:Kjelstrup_IT_FORUM 2007-1-.pdf |[pdf]]]
|-
|bgcolor="LightGrey" align="|12.00
|bgcolor="LightGrey" align="|Lunsj
|-
|13.00
|'''Rollen som CIO (Chief Information Officer) og universitetenes styring av IT-virksomheten '''
 
IS-direktør (CIO) Arne Laukholm, UiO
 
Ass. universitetsdirektør Sverre Spildo, UiB
 
[[medium:Spildo-19-04-07-1-.pdf |[pdf]]]
|-
|bgcolor="LightGrey" align="|14.15
|bgcolor="LightGrey" align="|Slutt på programmet
|-
|bgcolor="LightGrey" align="|14.30
|bgcolor="LightGrey" align="|Avreise til Bergen med buss.
|-
|}
 
[[Kategori:IT-forum]]

Sideversjonen fra 8. okt. 2010 kl. 08:26

Informasjon.gif Autoritativ informasjon! Denne siden inneholder informasjon som er autoritativ og vedlikeholdes av IT-avdelingen.

Viktig informasjon til brukere ved UiB som ønsker å anskaffe iPhone

Før man bestiller iPhone gjennom UiBs innkjøpsavtale, må bruker være klar over og akseptere følgende:

iPhone skal IKKE kobles til klientmaskiner (PC eller Mac) som kjører UiBs

klientdriftsoppsett og driftes av IT-avdelingen.

Priser og abonnement

Alle priser er nettopriser etter rabatt og er oppgitt eks mva.

Kjøp av iPhone på vår avtale, med våre priser, forutsetter 24. mnd. bindingstid mot NetCom. Ved eventuell oppsigelse av avtalen før utløp av avtaletiden, påløper det et bruddgebyr på

kr. 1500,-

Kjøp av iPhone 3GS medfører at du må ha to abonnement hos NetCom ”Trådløs Bedrift Express Basic” for ordinær GSM trafikk – kr. 19,90 pr. mnd. Bruk av iPhone 3GS medfører høyere forbruk av nedlastet data enn hva man er vant med.

Det må derfor tegnes et abonnement med tilleggstjeneste for data ”Connect Premium” data abonnement - kr. 99- pr. mnd. (normalt kr 399,-)

”Connect Premium” gir fri databruk i Norge.

Med denne prisplanen kan man være online så mye man ønsker uten noen tilleggskostnad.

Vi gjør spesielt oppmerksom på at alle tilleggstjenester for datatrafikk gjelder forbruk i Norge, og at alt forbruk utenfor Norges grenser (roaming) belastes etter egne, langt høyere, takster.

Ringepriser er uendrede i forhold til UiBs vanlige avtalepriser. Pt 0,24

For å oppnå disse betingelsene telefon og abonnement bestilles via IT-avdelingen.

Det kan ikke gjøres private kjøp for ansatte ved UiB/UNIFOB på denne avtalen.

Bruk av telefonen. Tjenester og støtte

Som nevnt - iPhone skal IKKE kobles til klientmaskiner (PC eller Mac) som kjører UiBs klientdriftsoppsett og driftes av IT-avdelingen.

Brukere som kjøper iPhone må ha en privat (ikke UiB-driftet) PC eller Mac med iTunes installert, som de bruker til å aktivere telefonen før bruk. Også oppdateringer av telefonens systemprogram ("firmware") må gjøres av brukeren selv på privat PC.

IT-avdelingen bistår ikke med aktivisering eller oppdateringer.

Eventuelle kjøp og nedlasting av programmer, musikkfiler e.l. til iPhone skal gjøres på privat maskin og betales privat. IT-avdelingen har ingen befatning med og tilbyr ingen tjenester eller støtte i forbindelse med slikt.

IT-avdelingen publiserer veiledning for hvordan man kan konfigurere telefonen til å kommunisere med UiBs e-post- og kalendertjenester og med UiBs trådløse nett (på steder der dette er tilgjengelig). Når iPhone er konfigurert i henhold til denne veiledningen kan den synkroniseres mot UiBs e-post- og kalendertjenester over mobilnettet eller trådløst internett

Ved eventuelle feil eller problemer med iPhone telefonen, kan IT-avdelingen bistå med enkel feilsøking, full tilbakestilling av apparatet til fabrikkinnstillinger ("hardware reset") og eventuelt sende apparatet til service hvis det er konstatert maskinfeil.

Ved serviceinnlevering kan ikke IT-avdelingen tilby lånetelefon av samme type.

IT-avdelingen gir ikke hjelp med installasjon, konfigurasjon eller bruk av iPhone ut over det som er nevnt her.