E-post: Forskjell mellom sideversjoner

Fra IThjelp
Ingen redigeringsforklaring
Ingen redigeringsforklaring
 
(78 mellomliggende versjoner av 13 brukere er ikke vist)
Linje 1: Linje 1:
IT-avdelingen gir e-posttjenester for studenter og ansatte ved Universitetet i Bergen.
[https://hjelp.uib.no/tas/public/ssp/content/detail/service?unid=807e80ba92b24ace932886f4e4321613 Informasjon om e-post finner du nå i UiBhjelp.]
 
E-post kan leses på ulike måter:
* Ved hjelp av e-postprogram (outlook, thunderbird m.m.). På pc-er satt opp av It-avdelingen ved UiB vil e-post klienten (outlook eller Thunderbird) være ferdig konfigurert for lesing av e-post)
* Ved hjelp av Nettleser (Mozilla, Internet Explorer, Opera, m.m.)
 
Outlook brukere
 
På pc-er satt opp av UiB sin it-avdeling er det bare registrerte Outlook brukere som kan bruke outlook. Outlook tilbys bare for UiBs ansatte og ikke studeneter. Ansatte ved UiB som ønsker tilgang til Outlook kan opprette en sak i Issuetracker (https://bs.uib.no)
 
Mozilla
 
Studenter og ansatte som ikke er registrerte Outlookbrukere kan bruke den ferdig konfigurerte e-postklienten Mozilla Thunderbird.
 
Webmail
 
Alle brukere ved UiB (ansatte/studenter) kan sjekke mail via webmail (https://webmail.uib.no/). En må huske å logge seg på riktig domene utfra hvorvidt en er student (Rasmus), ansatt uten Outlookkonto (Alf) eller ansatt med Outlookkonto (Kalender).
Outlook brukere kan i tillegg bruke Outlook Web Access via http://kalender.uib.no/
 
[[Kategori:E-post]]

Siste sideversjon per 25. jan. 2022 kl. 07:16