Mobiltelefoni og Skjema: Forskjell mellom sider

Fra IThjelp
(Forskjell mellom sider)
(Ny side: == Innkjøp av mobiltelefon == Oversikt over de mobiltelefonmodellene vi har standardisert på finnes i IT-avdelingens innkjøpsveiledning i Intranett. Andre mobiltelefoner / PDAer kan kj...)
 
Ingen redigeringsforklaring
 
Linje 1: Linje 1:
== Innkjøp av mobiltelefon ==
{{Under utvikling}}


Oversikt over de mobiltelefonmodellene vi har standardisert på finnes i IT-avdelingens innkjøpsveiledning i Intranett.
{{Mangler kategorisering}}


Andre mobiltelefoner / PDAer kan kjøpes, men kan da ikke forvente å få koble disse til jobb-maskinen for synkronisering av kalender, kontakter osv, eller å få brukerstøtte for konfigurering / bruk av telefonene. Brukerstøtte bør fortrinnsvis gis av forhandler i den grad dette er mulig.
'''Søknad om generell tilgang''' til sentrale IT-systemer  (brukerkonto) for studenter, ansatte og andre ved UiB skal gjøres via [https://sebra.uib.no/ SEBRA]. Se egen informasjon om [[Brukerkonto/tilgang_til_IT-tjenestene|oppretting av brukerkonto]].


IT-avdelingen anskaffer mobiltelefonen og registrerer abonnementet.


'''Søknad om tilgang til administrative fellessystemer''' finnes  via [https://intranett.uib.no/uPortal/Link?id=8051 Intranett].


== Leverandør ==


Uib har  leverandøravtale med NetCom.  
'''Bestilling av programvare:''' Ulik programvare berstilles på ulike måter. Se aktuell [[Programvare_ved_UiB|programvare]].  Skjemaet [http://webber.uib.no/it/skjema/prog/bestill_prog.pdf "Rekvisisjon av lisensiert programvare"], evt i [http://webber.uib.no/it/skjema/prog/bestill_prog.htm html-format], kan brukes for bestillinger av programvare der  IT-avdelingen har kjøpt inn flere lisenser, og lisenskostnadene skal viderefaktureres til brukernes avdelinger.


[[Overføriing fra privat abonement til UiBs bedriftsabonement: lenke]]
[[Telefoniskjema|'''Telefoniskjema''']]
 
Mobiltelefoner med brukerstøtte fra IT-avdelingen:
 
* HTC S740
* HTC Touch Pro II
* HTC Touch Diamond2
* iPhone 3Gs 32BG
 
 
Disse telefonene hentes ferdig konfigurert i BRITA. Ved evt. spørsmål angående oppsett på telefon - venligst kontakt BRITA. 
 
Se evt også Oppringtjenesten via mobiltelefon (UiBs oppringt nummer er 55 58 40 00)
 
[[Kategori:Mobiltelefon]]

Sideversjonen fra 16. feb. 2010 kl. 19:56

Informasjon.gif Under utvikling! Denne siden er under utvikling og ble sist oppdatert 16.02.2010 av Mgmjv . Artikkelen kan eksistere på engelsk. Se etter en språklenke i menyen til venstre.

Viktig melding.gif Mangler kategorisering Denne siden er ikke kategorisert riktig eller ikke kategorisert i det hele tatt. Du kan hjelpe til ved å legge den til i kategorier.

Søknad om generell tilgang til sentrale IT-systemer (brukerkonto) for studenter, ansatte og andre ved UiB skal gjøres via SEBRA. Se egen informasjon om oppretting av brukerkonto.


Søknad om tilgang til administrative fellessystemer finnes via Intranett.


Bestilling av programvare: Ulik programvare berstilles på ulike måter. Se aktuell programvare. Skjemaet "Rekvisisjon av lisensiert programvare", evt i html-format, kan brukes for bestillinger av programvare der IT-avdelingen har kjøpt inn flere lisenser, og lisenskostnadene skal viderefaktureres til brukernes avdelinger.

Telefoniskjema