Ofte stilte spørsmål om lagring av data og Brukerstøtte: Forskjell mellom sider

Fra ithjelp
(Forskjell mellom sider)
m (Ny side: '''Spørsmål: Hvordan får jeg tilbake en fil jeg har slettet ved et uhell?''' Registrer i Issuetracker. Noter så mye info som mulig. Komplett sti til filen som ble slettet. For eksempel ...)
 
mIngen redigeringsforklaring
 
Linje 1: Linje 1:
'''Spørsmål: Hvordan får jeg tilbake en fil jeg har slettet ved et uhell?'''
{{Autoritativ informasjon}}
Registrer i Issuetracker. Noter så mye info som mulig. Komplett sti til filen som ble slettet. For eksempel o:\prosjekt_304\mars2003\viktig01.doc. Når filen ble laget/ sist lagret etc. Det er også fint å få vite hvilken dato vi skal restore fra, en fil kan være korrupt, restore fra siste backup er ikke alltid tilstrekkelig. (Backup kjøres hver natt.) Tildel sak til klientdrift.
{{Trenger gjennomgang}}


Et par ting for raskere behandling av restore av filer : Husk at filer på UNIX-servere restores av administrator på UNIX-maskiner og filer på Windows servere av adminstratorer Windowsserver. Backupansvarlige har i utgangspunktet ikke rettigheter til å restore filer (de har ikke skrivetilgang på serverne). Fordel derfor saker i Issuetracker direkte til serveradministratorer dersom dere kan det.
IT-avdelingen tilbyr brukerstøtte for standardiserte IT-tjenester til studenter og ansatte, samt gjesteforelesere i undervisningsrom.
 
==Hurtiglenker==
<onlyinclude>
<includeonly>===[[Brukerstøtte]]===</includeonly>
*[[Brukerstøtte for ansatte|Ansatte]]
*[[Brukerstøtte for studenter|Studenter]]
*[[Tilgang til IT-tjenester for gjester|Gjester]]
* [[Undervisningsrom ved UiB|Undervisningsrom]]
<includeonly>
<div class="lesmer">[[Brukerstøtte|&raquo; Les mer]]</div></includeonly></onlyinclude>
*[https://bs.uib.no Registrer problem / spørsmål]
*[[Ny IT-bruker ved UiB]]
*[[:Kategori:Bruksanvisninger|Bruksanvisninger]]
*[[:Kategori:Ofte stilte spørsmål|Ofte stilte spørsmål]]
*[[A-Å|IT-avdelingen fra A til Å]]
*[[:Category:Brukerstøtte|Alle sider om brukerstøtte]]
 
==Kontakt brukerstøtte==
 
Vi prøver å legge til rette for at du som bruker kan løse mange problemer selv via ithjelp.uib.no og andre [[vevtjenester ved UiB]].
 
Likevel vil man av og til trenge hjelp.
*Alle med brukerkonto kan [https://bs.uib.no registrere et problem/spørsmål].
*Ansatte kan ringe BRITA på (555) 84700.  
*Studenter kan kontakte [http://studentportal.uib.no/index.php?mode=show_page&link_id=770&toplink_id=571 PC-vakter].
 
[[Kategori:Brukerstøtte]]
[[Kategori:Oversiktssider]]

Sideversjonen fra 19. feb. 2010 kl. 14:27

Informasjon.gif Autoritativ informasjon! Denne siden inneholder informasjon som er autoritativ og vedlikeholdes av IT-avdelingen.


Viktig melding.gif Trenger gjennomgang Denne artikkelen trenger muligens oppdateringer og/eller endringer.

IT-avdelingen tilbyr brukerstøtte for standardiserte IT-tjenester til studenter og ansatte, samt gjesteforelesere i undervisningsrom.

Hurtiglenker

Kontakt brukerstøtte

Vi prøver å legge til rette for at du som bruker kan løse mange problemer selv via ithjelp.uib.no og andre vevtjenester ved UiB.

Likevel vil man av og til trenge hjelp.