Ny rammeavtale for mobiltelefoner og nettbrett

Fra ithjelp
Hopp til: navigasjon, søk


Informasjon.gif Har du lyst til å gi oss en Tilbakemelding på denne siden?

Informasjon.gif Under utvikling! Denne siden er under utvikling og ble sist oppdatert 19.03.2019 av Rsa025 . Artikkelen kan eksistere på engelsk. Se etter en språklenke i menyen til venstre.

Statens Innkjøpssenter har inngått ny fellesavtale for Statlig sektor på mobiltelefoner og nettbrett.

UiB skal kjøpe sine varer hos Techstep. Ekstern katalog i IBX (Basware) er nå opprettet og samtlige bestillere skal nå kunne gjøre kjøp i denne.

Vi presiserer at dagens ordning med kjøp av mobiltelefon hos Atea gjennom Atea Eshop umiddelbart skal opphøre. Allerede inngåtte bestillinger skal effektueres.

Vi presiserer at avtalen omfatter følgende:


  • Mobiltelefoner
  • Nettbrett
  • Tilhørende utstyr
  • Tilhørende tjenester


Når det gjelder «Tilhørende tjenester» er dette noe som styres sentralt fra ITA. Dersom noen av miljøene har ønsker knyttet til tilhørende tjenester ber vi om at dette meldes ved Erik Vikanes-Hansen, kontraktsansvarlig ITA per epost.


For en oversikt over hvilke produkter som omfattes av avtalen og tilhørende priser kan følgende link benyttes:

https://shop.techstep.no/Handlers/CommonUser/Handler.ashx?identity=773eba09-cf5f-48c2-9dd3-47dc5e9ff21e
OBS! Det kan ikke bestilles gjennom denne linken, kun i Basware. Linken skal kun fungere som en hjelp til de som vil se hvilke produkter man kan velge mellom før man bestiller.

Ved service/garanti skal den enkelte bruker registrere dette selv i følgende link: https://net2.emrox.net/stable/net2/order_registration?command=init&ss2_xid=186F793C5BEC03850AA0016713811A75


Her må konto opprettes. Man følger stegene, skriver ut fraktseddel og poster i egnet brev/boks. Dersom dette er en garantisak håndterer Techstep dette. Dersom det ikke er en garantisak, skal Techstep gi Kunden en pris på reparasjon, som må godkjennes av Kunden før denne iverksettes. NB! Husk å sette en PM ved servicesaker. Det er en PM på servicesaken som vil være den formelle godkjenningen fra UiB.


I. Leveringstid: 5 arbeidsdager

II. Service/garanti: 5 arbeidsdager + transporttid

III. Det er innrømmet 36 måneders garanti på produkter kjøpt over denne avtalen.


Dersom det er tilbakemeldinger ber vi om at disse sendes Erik Vikanes-Hansen, kontraktsansvarlig ved ITA per epost.


Vi ønsker lykke til med vår nye leverandør.


Med vennlig hilsen

Erik Vikanes-Hansen

Kontraktsansvarlig IT-Avdelingen Universitetet i Bergen

Tlf. 938 44 162


Best regards

Erik Vikanes-Hansen

Contract Responsible IT-Department University of Bergen

Cell. 938 44 162